י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שינה את הגישה?

פרטים נוספים על שיחת נתניהו- ביידן: "אין עוד הרבה זמן"

לפני מספר ימים שוחח נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם רה"מ נתניהו בנוגע לסבב הלחימה הנוכחי מול חמאס | פרטים חדשים מהשיחה שנחשפים בניו יורק טיימס מעידים על הגישה החדשה בה נוקט ביידן בכל הנוגע לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני 

פרטים נוספים על שיחת נתניהו- ביידן: "אין עוד הרבה זמן"
ג'ו ביידן/בנימין נתניהו צילום: דוברות הבית הלבן/לע"מ

הניו יורק טיימס מדווח על פרטים חדשים מתוך שיחת ביידן-נתניהו שהתקיימה לפני מספר ימים בנוגע ללחימה בעזה: ביידן אמר לנתניהו כי הממשל לא יוכל להמשיך לאורך זמן להעניק תמיכה וגיבוי למבצע הישראלי בעזה, מאחר ויש לחצים מצד הקהילה הבינלאומית והקונגרס לשינוי גישה במדיניות הישראלית מול חמאס.

הנשיא ביידן העביר מסר אישי יותר לראש הממשלה נתניהו מאשר אמר בפומבי לעיתונאים, ביידן הזהיר כי הוא יכול לדחות את הלחץ הגובר מצד הקהילה הבינלאומית ומהקונגרס לקרוא לישראל לשנות את גישתה לחמאס רק לעוד קצת זמן, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

ביידן אמר כי הוא יכול לספק "כיסוי דיפלומטי לממשלת ישראל" אך רק לזמן קצר, כמו כן ביידן הציג דינמיקה חדשה בפוליטיקה האמריקאית, הנשיא הציג את עצמו כחבר קרוב יותר לישראל ממה שישראל עשויה למצוא בקונגרס.

"יש לנו דינמיקה חדשה עם הקונגרס שמשחק את השוטר הרע עם ישראל ומבקש מהנשיא לעצור מכירות נשק בזמן שהנשיא מגלם את השוטר הטוב", אמר אילן גולדנברג, לשעבר בכיר בממשל אובמה, "זה עשוי לתת לנשיא ביידן יותר גמישות ולמנף את הקו עם הישראלים".

הטקטיקה - לחץ פרטי, בשילוב תמיכה ציבורית של הנשיא בזכותה של ישראל להגן על עצמה, בזמן שישראל נתונה תחת לחץ של חברי קונגרס דמוקרטיים וקבוצות יהודיות ליברליות. אך גורמי הממשל הגנו על ישראל ביום שלישי בגלל החלטת ביידן בכל הנוגע למדיניות חוץ.

"הוא עשה זאת מספיק זמן כדי לדעת שהדרך הטובה ביותר לסיים סכסוך בינלאומי היא בדרך כלל לא להתווכח עליו בפומבי", אמרה מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסאקי, לעיתונאים. היא הוסיפה: "לפעמים דיפלומטיה צריכה לקרות מאחורי הקלעים, היא צריכה להיות שקטה".

ניו יורק טיימס ג'ו ביידן בנימין נתניהו שיחת טלפון שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד