י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות האסונות

הגר"ש גלאי לתלמידי הישיבה: הקב"ה מעורר אותנו

הגה"צ רבי שמעון גלאי, נשא שיחת חיזוק בהיכל ישיבת 'בית מאיר' בבני ברק ואמר "הקב"ה מעורר אותנו כמו 'שעון מעורר' עוד אסון ועוד אסון יחד עם ניסים גלויים כדי שנתחזק בעמל התורה ובשמירת הפה"

הגר"ש גלאי לתלמידי הישיבה: הקב"ה מעורר אותנו
הגר"ש גלאי בישיבת בית מאיר צילום: שוקי לרר

אמש (שלישי) התקיימה עצרת זיכרון בהיכל ישיבת 'בית מאיר' בני ברק, במלאות י"ט שנים להסתלקות ראש הישיבה הגאון הגדול רבי זלמן רוטברג זצ"ל, במהלכן נשא דברים תלמידו הגה"צ רבי שמעון גלאי.

בפתח דבריו הזכיר את התרגשותו שזוכה לראות את הבית שמגדלים בו תורה ויראה עומד על תפארתו כמו לפני שישים שנה עת נכנס ללמוד בישיבה, ואיך שבס"ד המקום מוסיף והולך לשם ולתפארת, והזכיר שכידוע תורה תחילתה חסד, וסיפר איך שביום הראשון מיד כשהגיע לישיבה, ניגש אליו הראש ישיבה זצ"ל ולקח אותו לחנות בקרבת מקום לקנות דבר מאכל לפיו כיון שדאג שמא הוא רעב כיון שהגיע ממרחק, והוסיף הגר"ש שהוא חושב שמה שהוא זוכה כיום לעסוק רבות בחסד לאלפים מישראל, הכל מכח ראש הישיבה ר' זלמן זצ"ל, החסד ההוא שהחדיר לו בזמן שלמד בישיבה.

בתוך דבריו עורר הגר"ש גלאי על האסונות הרבים להם אנו עדים בתקופה האחרונה, ובתוכם הניסים הגלויים שכרוכים בהם, והזכיר ברעדה איך שהדברים חוזרים על עצמם שוב ושוב, כדי שנתעורר לקחת מוסר. ועורר שעיקר חפץ הקב"ה הוא עמל התורה, ושיהיה ברציפות, כמו שהיה בזמן שלמד בישיבה, עמלות בתורה ברציפות ובשמחה, והזכיר בדבריו שצריך לדעת שהעיקר זה עמל התורה ולא התוצאה, כי ע"י העמל התורה האדם קונה את התורה שהתורה נהיית 'תורתו'. אפי' שאדם לא הבין מה שלמד, נשאר בקושיא, אם הוא עמל בתורה זה העיקר. ובתורתו יהגה יומם ולילה.

בדבריו הזכיר את מה שכתוב אצל אברהם אבינו ע"ה למען אשר יצוה את בניו ואת ביתו אחריו ושמרו דרך ה', שלכאורה היה צריך לכתוב אשר יצווה לשמור דרך ה', אלא ביאר שיש דברים שלא שייך להסביר, יש דברים שרואים וע"י כך מבינים ע"י כך לומדים. ואמר שהרבה דברים שמע אבל בעיקר מה שנתן לו את הדרך זה מה שראה בישיבה, את הראש ישיבה בעמל התורה ובתפילה, איך היה אומר 'ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם' באיזה התעוררות, שכידוע לזה רק התורה היא התבלין.

בסיום דבריו בירך שיזכו כל הבחורים להתחזק בעמל התורה בשמחה וברציפות, ושנזכה במהרה לגאולה השלימה ואז נוכל בעז"ה הלאה ללמוד מהראש ישיבה זצ"ל במהרה בימינו אמן. 

בית מאיר הרב צבי רוטברג הרב שמעון גלאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד