י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא מתפקדת

חילופי תפקידים בעיריית בי"ש מאיימים לפרק את קואליציית בלוך

ראשת העיר בית שמש מתקשה לנהל את קואליציית החרדים בעיר החרדית: חילופי תפקידים בתוך העירייה מאיימים לפרק את הקואליציה הרעועה גם כך | בית משפט המחוזי יכריע בסוגיית התפקידים ובדגל התורה שולפים בינתיים את איום הפרישה | כל הפרטים בפרסום ראשון 

חילופי תפקידים בעיריית בי"ש מאיימים לפרק את קואליציית בלוך
עיריית בית שמש צילום: יונתן זינדל פלאש 90

עיריית בית שמש סוערת מזה כמה שבועות בעקבות תחלופת תפקידים בתוך סיעות הקואליציה, כשברקע הזעם על התנהלות ראש העירייה מה שגורר חוסר תפקוד של הקואליציה העירונית זאת אחרי שהתקציב העירוני שעלה להצבעה רק לאחרונה, הופל על ידי חברי הקואליציה.

הרקע לזעם מגיע כאמור בעקבות חילופי התפקידים הצפויים בעיר. על פי הסכם רוטציה פנימית באגודת ישראל, שמעון גולדברג שמחזיק בתיק התכנון והבנייה אמור להעביר את התפקיד לשותפו לסיעה ישעיהו ארנרייך שמחזיק עד כה בתפקיד סגן ראש העיר שיעבור לידיו של גולדברג.

אלא שהעסק מתחיל להסתבך כשברקע נמצאת עתירה שעומדת על סדר היום של בית משפט המחוזי בירושלים, שם השופט אמור להכריע את הטענה כי לא ניתן להחזיק בתיק התכנון והבנייה במקרה ולמחזיק התיק אין תפקיד במשכורת בעירייה, כדוגמא לסגן ראש העיר בשכר.

בבית שמש עוקבים אחר הדיון בבית המשפע שהיה אמור להתקיים היום (שלישי) אך לא מתעלמים גם ממקרים דומים, כדוגמא בעיר חדרה בו השופטים הכריעו כי לא ניתן להחזיק בתיק התכנון ללא תפקיד בשכר בעירייה, כך שההערכה כי פסק דומה יתקבל במקודם או במאוחר גם בבית שמש ולפיו לא יהיה ניתן לכהן בתפקיד יו"ר ועדת התכנון ללא תקפיד בשכר בעירייה.

המשמעות היא כי ארנרייך לא יוכל לכהן בתפקיד ובנקודה הזו העסק מתחיל להסתבך, בפרט לאור החשש כי בית המשפט יוציא צו על תנאי שימנע את המינוי. באגודת ישראל ובלשכת ראש העירייה מחפשים פתרון, ההצעה שהועלתה בימים האחרונים כי ראש העירייה תחזיק בתפקיד וארנרייך יכהן כמ"מ קבוע, נדחתה. גם בשל שאלות משפטיות וגם בגלל חוסר האמון בין הסיעות החרדיות לראש העירייה בלוך.

בימים האחרונים נבדקה אפשרות כי יערכו חלופי תפקידים בסיעת הבית היהודי, (שמאז הבחירות פורקה בשל ההתרחשויות הפוליטיות בזירה הארצית בין נפתלי בנט לבצלאל סמוטריץ׳) ולהעביר את תפקיד סגן בשכר מרינה הולנדר לישראל מנדלסון כשהאחרון יכהן בתפקיד הסגן, ומחזיק תיק התכנון בפועל -ארנרייך, ינהל את התיק.

ההצעה מעוררת זעם מכיוונה של דגל התורה שגם כך לא מרוצה בקואליציה העירונית, בדגל מחזיקים בהתחייבות חתומה מראש העירייה כי ברגע שיתפנה תפקיד סגן בשכר הוא יעבור לדגל התורה, כעת אומרים במפלגה כי אם הסגן נלקח מידיה של הולנדר הוא צריך לעבור לידיהם.

בדגל התורה זועמים על שלל דברים נוספים בחיבור בין המפלגה לראש העיר. כזכור סיעת דגל התורה נכנסה אחרונה לקואליציה העירונית ונותרה ללא תפקידי ביצוע. האיום לפרישה מהקואליציה נשלף בימים האחרונים, ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שהמליץ לנציג דגל בעיר לפרוש מהקואליציה היה יו"ר דגל הארצית משה גפני.

גורם בכיר בסביבתה של עליזה בלוך ששוחח עם 'בחדרי חרדים' הציג את הדברים מזווית שונה. "ראש העיר וחברי המועצה מתמקדים בפיתוח העיר ובעשייה השוטפת", אמר. לדבריו, "מאז ומתמיד, ראש העיר אינה מתערבת בעניינים הפנימיים של המפלגות השונות".

עיריית בית שמש עליזה בלוך דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד