ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
עשרות שגרירים מהעולם

נתניהו בתדרוך מיוחד: "הצגתי את האמת" • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני זמן קצר תדרוך מיוחד ללמעלה מ-70 שגרירים ונציגים דיפלומטיים זרים, בקריה בת"א, יחד עם שר החוץ גבי אשכנזי. נתניהו הסביר לשגרירים את צדקת הדרך הישראלית והדגיש את מוסריותו של צה"ל | צפו

נתניהו בתדרוך מיוחד: "הצגתי את האמת" • צפו
‏‏נתניהו בתדרוך לשגרירים צילום: צילום מסך

עוד טרם הסתיים מבצע 'שומר החומות' ראש הממשלה נתניהו מתגייס להסברת ישראל בעולם והיום (רביעי) הוא כינס כ-70 שגרירים מרחבי העולם לתדרוך מיוחד בקריה בתל אביב.

בתדרוך נטלו חלק בין היתר נציגים דיפלומטיים מארה"ב, נציג האיחוד האירופי, שגרירים מרוסיה, סין, הודו, גרמניה, אוסטריה, אוסטרליה, יפן, בריטניה, ברזיל, קנדה, איטליה ועוד.

"בתדרוך עם עשרות שגרירים הצגתי היום את האמת של ישראל נגד מחבלי החמאס", אמר ראש הממשלה בסיום.

לדברי ראש הממשלה הוא הבהיר להם כי "אם הדמוקרטיות בעולם יתקפו אותנו במקום את חמאס, הן ינהגו בטיפשות וחוסר אחריות שיסכן אותן וייתן פרס לטרור".

"תודה על תמיכתכם", אמר נתניהו לשגרירים. "זה מחמם את לבנו לראות את זה. כמה מהממשלות פה תלו דגלי ישראל על הבניינים שלהן ברגע מאוד קשה עבורנו. אנחנו מעריכים את זה ואת ביטויי התמיכה שהגיעו מכולכם. אני רוצה גם לנצל את ההזדמנות לבקש משגרירי תאילנד והודו לשלוח את תנחומיי האישיים למשפחות אזרחיהן שנהרגו, נרצחו, מירי הרקטות של החמאס - שני עובדי חקלאות מתאילנד ומטפלת מהודו.

ראש הממשלה הסביר כי "זה רק ביטוי נוסף לעובדה שחמאס מכוון נגד כולם ללא הבחנה. הם שמים את כולם כמטרה, הם רוצחים את כולם, כל אזרח שהם שמים עליו את ידיהם. הם משתמשים באזרחים - הם מכוונים לעבר אזרחים בעודם מסתתרים מאחורי אזרחים ומשתמשים בהם כמגן אנושי. זו הבעיה שניצבת בפנינו".

"כיוון שחמאס נמצא כל כך עמוק באזורים אזרחיים, כיוון שהוא משתמש באזרחים כמגן אנושי, דמוקרטיות ניצבות בפני בחירה", אמר נתניהו, "הן יכולות לומר שאין דבר שהן יכולות לעשות, שהן יספגו את המתקפות נגד הערים שלהן. אנחנו יכולים לעשות את זה, או שאנו יכולים למוטט את הערים".

עוד אמר נתניהו כי "אין צבא בעולם שעושה יותר מהצבא הישראלי, שירותי הביטחון הישראליים, המודיעין הישראלי, כדי למנוע נזק משני. למתוח ביקורת על ישראל על הדבר הזה - זה מגוחך. לא רק שזה מגוחך ולא צודק ולא נכון, זה עושה נזק אדיר לדמוקרטיות שנלחמות ברשע מהסוג הזה. משמעות הדבר שאין לך דרך להגן על עצמך".

לדבריו, "במקום למתוח ביקורת על הפושעים שמבצעים פשעי מלחמה כפולים, שמסתתרים מאחורי אזרחים ויורים על אזרחים, למתוח ביקורת עלינו זה שיא הצביעות והטיפשות. מה שזה עושה למעשה זה לעודד את הטרוריסטים. זה נותן להם תמיכה ומעודד אותם וזה דבר שהוא רע לכולנו".

לסיום אמר: "אני אומר לכם זאת בפתיחות ללא בושה: עליכם לתמוך בישראל באופן נחרץ כיוון שזו לא רק סוגיה שנוגעת לביטחון של ישראל – היא נוגעת לביטחון המשותף שלנו והאינטרסים המשותפים שלנו במזרח התיכון".

במהלך התדרוך הציג רה"מ נתניהו לשגרירים תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועה נגד החמאס והג'יהאד האסלאמי וכן מיקום מצבורי טילים, רקטות, מגדלי טרור, מפקדות ותשתיות טרור רבות. כמו כן, הוצגו סרטונים של ירי לעבר אזרחי מדינת ישראל וכן ירי כושל של ארגוני הטרור שמסכן את תושבי רצועת עזה. במפגש השתתפו גם שגרירי ישראל ברחבי העולם דרך הזום.

שומר החומות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד