י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מפקירים את הלוחמים שלנו"

צפו: החיילים נשלחו לביתם בלי הנשק וסירבו

כחלק מתגבור הכוחות בעקבות פתיחת מבצע 'שומר החומות', כמה חיילי מילואים גויסו לצבא, וביניהם גדוד 12, אלא שהיום כשהיו בדרכם ליציאה הביתה, הודיעו להם כי הם אינם רשאים לקחת את הנשק איתם. "אנחנו לא יוצאים הביתה בלי הנשקים" | סמוטריץ' ובן-גביר גיבו את החיילים | דו"צ מודיע על ביטול את ההנחיה

צפו: החיילים נשלחו לביתם בלי הנשק וסירבו
חיילי צה"ל צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

במטרה לתת להם התרעננות קצרה, היום (רביעי) צה"ל שיחרר את חיילי המילואים של גדוד 12 לביתם, אלא שהם הודיעו כי הם נשארים.

החיילים זעמו על כך, כי למרות שהצבא לא חייב להסכים לשחרר את המילואימניקים עם הנשקים, הם אינם יכולים לקחת לביתם את הרובים ובעקבות כך הודיעו כי הם נשארים בבסיס, עד אשר יאשרו להם לצאת עם הנשקים.

"אנחנו חיילי גדוד 12 במילואים", אמר אחד החיילים בסרטון שיצא לרשתות החברתיות, "גויסנו לפני שבוע בצו 8, ובאנו כולנו בלי חשבונות ובלי סיפורים - עם ישראל קרא לנו. השארנו בבית אישה, ילדים לא משנה מה, באנו כי צריך אותנו".

 

הוא המשיך: "עכשיו באים להוציא אותנו הביתה להתרעננות קצרה, וקיבלנו הודעה מוזרה, הפוכה והזויה - שאם אנחנו יוצאים הביתה, אנחנו לא נוכל להגן על עצמינו בדרך ולקחת את הנשקים שלנו הביתה".

"אם איזה מחבל יחליט שהוא רוצה לעשות לי משהו בדרך, כשכל המדינה בוערת, "שחס וחלילה" אני לא יוכל להפריע לו. אז שיהיה ברור אנחנו, גדוד 12, לא יוצאים הביתה בלי הנשקים ואם נצטרך להישאר אז נישאר פה", הודיע.

בתגובה לסרטון, הרשתות החברתיות געשו, וכמה מהפוליטיקאים מיהרו להגיב: ‏"יש לנו עם חזק ובריא והנהגה חולה ורופסת. העם הנהדר הזה ראוי ליותר. אוהב ומעריץ אתכם אחים שלי!!", צייץ בצלאל סמוטריץ׳.

יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן-גביר צייץ והודיע: ‏"ביזיון: מפקירים את הלוחמים שלנו. הגשתי כעת שאילתא דחופה לשר הביטחון, על הפקודה המבישה שניתנה לחיילי המילואים של חטיבת אלכסנדרוני, לצאת להתרעננות בלי הנשק שלהם".

בעקבות הזעם והביקורת הציבורית מדובר צה"ל נמסר: "בהתאם להחלטת ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה, הופץ היום חידוד בכלל צה״ל ביחס לפקודה העוסקת ביציאת חיילים בלבוש אזרחי ובנשיאת נשק אישי מחוץ לבסיס".

"על פי הפקודה, מבוטלת סמכות מפקדים לאישור גורף ליציאת חיילים בלבוש אזרחי. יציאת חיילים בלבוש אזרחי תאושר במקרים פרטניים בלבד ובכפוף לאישור מפקד בדרגת אלוף-משנה לפחות".

"עוד קובעת הפקודה כי מאושר לכל החיילים בעלי רובאות 03 ומעלה שעומדים בכשירות הנדרשת לנשיאת נשק צבאי לצאת עם נשק לביתם לאחר תדרוך על ידי מפקד בדרגת סגן-אלוף, ובתנאי שמשך שהותם מחוץ לבסיס לא יעלה על שבעה ימים". לשון התגובה.

שירות מילואים צה"ל בצלאל סמוטריץ' איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד