י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בין איבה לפחד

צפו: זה מה שחושב האזרח הפשוט מעזה על המבצע

‏תשע יממות לתוך מבצע "שומר החומות", עומרי חיים מ'כאן חדשות' מביא את הקולות של תושבי הרצועה מעבר לגדר, אלה הבלתי מעורבים שמנסים לקיים את חייהם בשגרה של לחימה בלתי פוסקת, בין איבה לישראל לפחד מחמאס, וכבר לא רואים בלחימה תוחלת | צפו

צפו: זה מה שחושב האזרח הפשוט מעזה על המבצע
תקיפה בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

‏תשע יממות לתוך מבצע "שומר החומות", עומרי חיים מ'כאן חדשות' מביא את הקולות של תושבי הרצועה מעבר לגדר, אלה הבלתי מעורבים שמנסים לקיים את חייהם בשגרה של לחימה בלתי פוסקת, בין איבה לישראל לפחד מחמאס, וכבר לא רואים בלחימה תוחלת.

אתמול (שלישי) אמר יועץ התקשורת של מנהיג חמאס, טאהר א-נונו, בריאיון לערוץ אל-ערבי, כי מתנהלים מגעים לגיבוש הסכם הפסקת אש בין הפלגים בעזה לבין ישראל, אך אין הצעה סופית להפסקת אש או מועד שהוסכם עליו. לדבריו, "השיחות נמשכות כבר כמה ימים. אך אי אפשר לומר שגובש מועד סופי להפסקת אש. השיחות לא הפסיקו בין אם מדובר בשיחות עם הבכירים במצרים או עם הגורמים הבינלאומיים ועם קטר".

במקביל גורם בחמאס אומר הבוקר לעיתון הלבנוני אל-אח'באר כי מצרים הגישה לישראל מסמך הנוגע לרגיעה בעזה, אך ישראל לפי שעה לא השיבה. לדבריו, בחמאס טרם יודעים מה הוא טיב המסמך שהוגש וכרגע אין הצעה סופית לרגיעה. לפי אותו גורם בחמאס, "המכשול העיקרי אל מול סיום הלחימה הוא ההתעקשות של רה"מ הישראלי, נתניהו, שרוצה לקשור את סוגיית הרגיעה לגורלו הפוליטי שעומד להסתיים".

כלי תקשורת המזוהים עם איראן מדווחים כי בכיר בדרג הפוליטי של גדודי חיזבאללה בעיראק קיים ביממה האחרונה שיחות טלפון עם מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, ועם מנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה. הבכיר בגדודי חיזבאללה בעיראק שנתמכים בידי איראן, אמר בשיחות כי הם מוכנים להעניק סיוע כדי לחזק את עמידתם האיתנה של הפלסטינים במערכה.

אתמול אמר גורם בסביבת בית המלוכה הסעודי ל'כאן חדשות': "נכון שאנחנו רואים בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי כארגוני טרור. אבל מה שקורה הוא אסון לשני העמים. על ישראל לעצור את המבצע ולאחר מכן צריך לדון במישור הערבי והבינלאומי בסוגיית עזה ובסוגיה הפלסטינית ככלל כדי למצוא פתרון".

עזה שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד