י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שלוש פעמים לזכותה

המתנה המרגשת של מוטי לרעייתו ביום ההולדת

מכתב שכתב האברך מרדכי בנימין רובינשטיין ז"ל שנהרג באסון קריסת הטריבונה, לרעייתו רבקי לכבוד יום הולדתה בערב פסח האחרון בו מציין כי למד את פרק 'ערבי פסחים' שלוש פעמים לזכותה

המתנה המרגשת של מוטי לרעייתו ביום ההולדת
ר' מוטי רובינשטיין ז"ל עם המכתב שכתב לרעייתו צילום: באדיבות המצלם

אחד ההרוגים באסון ערב חג השבועות בחצר קרלין היה האברך הצעיר הרב מרדכי בנימין רובינשטיין ז"ל, מטובי אברכי קרלין סטולין בירושלים, אברך בן עליה, יקר שבערכין, עדין הנפש ואציל המידות, ששקד על תלמודו בשקידה רבה, ועלה ונתעלה במעלות התורה והחסידות.

אפשר ללמוד על גודל גדלותו בתורה, ממכתב מרגש שכתב לרעייתו שתחי' ביום הולדתה ונחשף לבאים בשבעה וכך כתב ר' מוטי: "רבקי! פרק ערבי פסחים היינו הפרק העשירי והאחרון של מסכת פסחים, ובו מבואר כל הלכות וענייני ליל הסדר, לכבוד יום הולדתך השתדלתי ללמוד כל הפרק 3 פעמים לזכותך/בזכותך".

"בתזמון מושלם של סיום המסכת במסגרת הדף היומי המונה 120 דפים בדיוק, עם יום הולדתך ה -21 החל בערב פסח, לא נשאר לי אלא לברכך ב-120 שנים וכל טוב וכו'" כשהוא חותם את שמו מוטי וכותב: "נא להפוך את הדף שם טבלה של לימוד וחזרה 3 פעמים".

היה מקושר בלו"נ לאדמו"ר מקרלין סטולין שליט"א וכל חייו לן בעומקה של הלכה, מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי מוטי היה יגע בתורה בשעות הקטנות של הלילה והיה מלא בתורה ובחכמה לצד כך זאת היה צנוע וענוותן. 

 

מרדכי בנימין רובינשטיין אסון קרלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד