י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קיבלה מכת חשמל

אישה וילדה נפצעו בזמן האזעקה בצפון

לאחר עשרה ימי לחימה של מבצע שומר החומות, נשמעו אזעקות גם בצפון הארץ. אישה לקתה בדום לב, במקביל לילדה שנפגעה מרכב בעת שרצה למרחב המוגן

אישה וילדה נפצעו בזמן האזעקה בצפון
שיגור טיל. אילוסטרציה צילום: unsplash

רבות דובר על הבהלה האוחזת באנשים שבעת הישמע האזעקה, ועל החשיבות של הזהירות בדרך למרחב המוגן. היום (רביעי) נשמעו אזעקות גם בצפון הארץ ואנשי המקום שאינם מורגלים לאזעקות נתקפו בבהלה, חלקם נפגעו.

במהלך האזעקות שנשמעו בצפון הארץ נקראו חובשים ופראמדיקים של מד"א להעניק טיפול רפואי לאישה בת 43 שלקתה בדום לב בדרכה למרחב מוגן. לאחר פעולות החייאה ממושכות שכללו מתן מכת חשמל עד שהחזירו לה את הדופק מפנים את האישה במצב קשה ולא יציב לבי"ח כשהיא מונשמת.

הפראמדיקית של מד"א יואל לוינגר והנאדי אל גדבאן סיפרו: "מיד לאחר האזעקות שנשמעו בצפון הארץ התקבלה קריאה במוקד 101 של מד"א על האישה שהתמוטטה בביתה בסמוך למרחב המוגן ואיבדה את הכרתה. במקביל להזנקה שלנו החובשים במוקד תדרכו את בני הבית כיצד להעניק לה טיפול ראשוני. הגענו במהירות למקום וביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות ומכות חשמל ממכשיר מפעם (דפיבילטור)".

"כעבור דקות ארוכות של טיפול רפואי מציל חיים ליבה שב לפעום ופינינו אותה במצב קשה ולא יציב לבית החולים" אמרו לסיכום.

במקביל צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע ראשוני לילדה שנפגעה מרכב בזמן האזעקה בקרית ביאליק.

משה אדלר חובש איחוד הצלה מסר: "מדובר בילדה שנפגעה מרכב בזמן האזעקה כשלדברי עוברי אורח רצה למרחב מוגן. הענקתי לה סיוע ראשוני בסיוע צוות אמבולנס של איחוד הצלה ולאחר מכן היא פונתה לבית החולים רמב"ם כשבשלב זה מצבה מוגדר בינוני".

שומר החומות אזעקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד