י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בראשות בנו וחתנו של הרבי מגור

תחת קורת גג אחת: מעמד אדיר לתומכי ת"ת 'אמרי אמת'

חסידי גור תחת קורת גג אחת באירוע מפואר "מקחו של צדיק" להקמת בנין ל"תלמוד תורה אמרי אמת" גור בבורו פארק. מאות חסידים נטלו חלק בקמפיין המאסיבי לטובת קרן הבנין - התרגשות גדולה בקבלת הפנים של בנו וחתנו של האדמו"ר מגור שהופיעו בראש המעמד בשליחות הרבי. צפו בסיקור ותיעוד מהאירוע הגדול 

תחת קורת גג אחת: מעמד אדיר לתומכי ת"ת 'אמרי אמת'
מעמד מקחו של צדיק בחצר גור בארה"ב צילום: די וואך

מעמד מרומם התקיים בשכונת בורו פארק בברוקלין בהשתתפות מאות מחסידי גור בארצות הברית, שהתכנסו כאיש אחד בלב אחד, לטובת בניית המבצר האדיר של תורה ותפילה "תלמוד תורה אמרי אמת" דחסידי גור בבורו פארק.

כבר תקופה ארוכה שחסידי גור, מצפים בציפייה רבה לרגע השמחה, בו בעזרת השם יתברך יכנסו לבנין האדיר והמפואר שנרכש על ידי הוועדה של הנהלת התלמוד תורה.

בשבועות האחרונים יצא לפועל קמפיין מפואר לטובת השיפוץ של הבניין הענק שנרכש, ואין לתאר את עוצמת הרגשות הלבביות והכנות שנראה בציבור באופן יוצא דופן ביותר, כשהציבור ידע לקנות לעצמם זכות נצחית אחת בבניין, שתהיה בעז"ה מגדל אור עם דורות של בנים נאמנים לה' ולתורתו.

שיאו של הקמפיין התבטא באירוע מפואר וענק שנערך ביום ראשון פרשת במדבר העעל"ט, בהשתתפות מאות חסידים שבאו לקחת חלק בעבודת הקודש, לבנות את הבית הגדול שמגדלים בו תורה ויראה.

הציבור התיישב סביב שולחנות ערוכים שהוכנו לכבוד המאורע, תוך האזנת פרקי שירה וזמרה, ע"י מקהלת 'שירה' המפורסמת. 

במהלך האירוע הופתעו חברי ההנהלה כאשר חסידים חשובים ניגשו ללא הפסקה לעסקנים והביעו את נכונותם להשתתף בקמפיין בסכומים נכבדים, ולרכוש זכויות בבנין החדש, למען מקחו של צדיק, יובקשו שנציג הת"ת יפגש עמם להתרימם.

בתחילת המעמד קיבלו את האורחים החשובים מארץ הקודש, בראש ובראשונה מורנו הגה"ח רבי שלמה צבי אלתר, בן האדמו"ר שליט"א, ועמו הגה"ח רבי שמעון רוטשטיין חדב"ן, שהגיעו בשליחות הרבי. 

לאחר מכן המשיך כל הציבור לברך את האורחים הנכבדים, תורים ארוכים השתרכו מכל ציבור הענק שהתאסף, האורחים החשובים חילק לציבור 'שקדים' שנשלח במיוחד מארה"ק כדי לחלק לציבור, כ"כ חילקו את הספר 'אוסף מכתבים' מאת האדמו"ר האמרי אמת זצ"ל, שראה אור בהוצאת מהדורה מתוקנת חדשה, לקראת יומא דהילולא שחל בחג השבועות.

את המעמד החשוב פתח המנהל החשוב של תלמוד תורה הרב אברהם שמידט, אשר בירך את הציבור החשוב בברכות רגשיות והודה מקרב לב על ההשתתפות בגוף ובממון. בפתיחת דבריו איחל ברכה מיוחדת למייסד החשוב של התלמוד תורה, הרב חיים פומרנץ מירושלים, על ההשקעה האדירה שהכניס בהקמת המוסד וב"ה גדל והצליח וגם ראה פרי.

לאחר מכן עמד כל הציבור וביחד קראו ואמרו בהתרגשות פרקי תהלים בהתרגשות רבה לרפואת מקים המוסדות בבורו פארק וחבר מועצת הנשיאות של איחוד מוסדות גור, הנגיד רבי יחיאל בנציון בן מירל פישהוף לרפו"ש, והאברך היקר ר' ישראל יהודה בן ציפורה פריי לרפואתם השלימה בתוך שאר חולי ישראל, כאשר יורד לפני התיבה בקול מעורר הכוונה הגאון רבי חיים כהן רב חסידי גור בפלטבוש.

לאחר מכן נאם הרב יעקב אברמוביץ יו"ר המעמד שהחל בדברי הפתיחה של הרב תנא האלוקי רשב"י במשנה במס' בבא מציעא 'כל שהכסף בידו ידו על העליונה', ופירש כי הכוונה של התנא אינו פשוט על כסף גשמי פשוט, אלא הכסף פירושו הכמיהה והתשוקה שיש ליהודי לממש באמת את רצון הבורא ב"ה, וזה הרצון העמוק והאמת הפנימי למלא את הנשמה שבוערת בתוך לבו של כל חסיד גור לחצר גור הקדושה.

הרב יעקב שיבח גם את הנדבנים החשובים שתרמו סכומי עתק מתוך רצון ושמחה של מצווה, כשהם מספקים את הפסוק בדברי הימים-א' (כ"ז, ט) "וישמחו העם על התנדבם כי בלב שלם התנדבו לה'", הרי לנו במפורש מהפסוק על גודל התרומה שלו בעבור דברים שבקדושה שצריכים לבוא בשמחה ובהתרוממות רוח, עם שבח והודאה להשי"ת שזוכים לכך.

'אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי', כשעומדים בזמן של שמחה, יש להיזכר באירוע המר שפקד בעונותינו את כלל ישראל בל"ג בעומר באתרא קדישא מירון, עם אובדן של ארבעים וחמש נפשות טהורות.

אך אבל יחיד עשו לכם חסידות גור בארצות הברית, שהקריבו קרבן יקר, החתן הצעיר פנחס מנחם קנובלוביץ ז"ל, בנו של יבלח"ט הנגיד הרב ר' דוד שיחי', עליו נאמר הפסוק 'תדבק לשוני לחכי אם לא אזכרכי אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי', 'אם לא אעלה את ירושלים' –  הבן תורה החשוב שזכה לגלות למקום של תורה, עולה לבית ה' בירושלים.

סיום מסכת תענית, אותה למדו התלמידים החשובים של "הכנה לישיבה" בתלמוד תורה אמרי אמת, נאמר ע"י המחנך הרב ישראל קמפינסקי, והרב אמר האב ר' דוד שיחי' את הקדיש, ולאח"כ גם היה הופעה מיוחדת "במעלת הקדושים וטהורים" לזכרו של הנפטר.

בהתרגשות וביראת כבוד הקשיבו לדבריו של הגה"ח רבי שלמה צבי אלתר בן האדמו"ר, שהעביר את הברכה אביו האדמו"ר שליט"א לכבוד המעמד.

בדברים ששלח האדמו"ר נאמרו דברי הדרכה לחינוך הבנים, וברכה לכל להתלמידים, והעוסקים והתומכים, ולכל קהלת חסידי גור.

הרב ארי' צבי רוטנברג, דיבר בהרחבה על מעלתו הנעלה 'הנחשונים לדבר מצוה' החשובים, שקפצו לראשונה לבסס את הבנין, אלו שנענו לקריאת 'מי לה' אלי' בקריאת הקודש של הרבי שליט"א ויצאו בקנאות לעשות רצון צדיק, הם עבדו והזיעו עד שב"ה גדלו והצליחו וגם ראו פרי, לראות את הבנין הנהדר על תילה בנויה ברוב פאר והדר, כמקום מפואר של תורה, המביא תלמידים הגונים לשם ולתפארת.

הרב שליט"א שיבח את החינוך הקדוש והטהור הניתן לתלמידי התלמוד התורה החשובים ביותר, עליהם נראה ללא ספק את המאמץ העצום והמושקע, אשר כל רואיהם יכירון כי הם זרע ברך ה'.

ראש הישיבות הרב ישראל משה אולבסקי הודה לאורחים החשובים על טירחתם לחזק את קהל החסידים ועל שבת ההתעלות שהתקיים לבחורי הישיבות בהרי ניו יורק, והזמין את הגה"ח רבי שלמה צבי אלתר, לשאת את דבר המעמד.

האורח הגדול דיבר אודות המומחיות של 'חינוך טהור' כאשר תשב"ר מתחנכים בדרך אבותינו ורבותינו מכל הדורות, ודבקים בשורש. הוא ציין כי הזמן גרמא בימי הספירה שכלל ישראל נטהר ונתקדש בקדושה של מעלה, שהוא זמן טוב להתכנס ולתמוך בתלמוד תורה ויבואו טהורים ויתעסקו בטהורים.

הציבור הקשיב בקשב רב לדרשתו הנלהבת של הגה"ח רבי שמעון רוטשטיין, שקרא למייסדים ובוני התלמוד תורה "איש חסיד היה", שכבר רואים את כלילת מגדלים נאים שהוא לפי ענין הבנאים – הלא הוא בניית הבנין האדיר החדש של ת"ת.

האורח האריך בכך שקדושת תורה של תשב"ר כה נשגבה שאינה מבוטלת אפילו לצורך בניית בית המקדש, והסיבה היא אכן משום שלימוד תשב"ר הוא למעשה בניין של בית המקדש כי השכינה איתם. ולכן הוסיף שידעו ההורים כמה חשוב שילדיהם יתקיימו בקדושת בית המקדש. אח"כ סיים האורח הגדול את דבריו בדברי ברכה לרוב.

במשך המעמד גם התקיימו מצגות נפלאות לכבודם של התומכים. הראשונה הייתה מצגת עשירה מבחינה היסטורית "יסודות איתנים בהררי קודש", שיחזור אחורה שישים שנה של מעמדי הנחת אבן הפינה וחניכת המוסדות הקדושים גור בארה"ב ומחוצה לה. הציבור נרגש לראות את את ממלכת התורה והחסידות מאז ועד היום.

לאחר מכן הוצגה מצגת 'בית ד' נלך', שם התוודע הציבור ל'בניין הרוחני' של החיידר, כמו כללי הלימוד המפוארים ודרכי החינוך, וגם ה'בנין הגשמי' שבו הוצגו התוכניות לבניין החדש והמפואר, כשהציבור נהנה מאוד מהתמונות המפוארות של הבית הגדול והקדוש שמוכן לבנינו ולדורותינו.

מכיוון שבתחילת הישיבה הזמן לא איפשר לכל הציבור לעבור ולקבל בשלום את האורחים, בן וחתן האדמו"ר, לפני ברכת המזון, זקנים ונערים עוברים ומקבלים ברכת שלום מהאורחים הנשגבים.

כשהציבור עזב את המקום הם היו נרגשים מאוד, וכולם כאחד באו בברית אחד, לקנות ולרכוש זכויות נצח בבניין החדש, כדי להבטיח אפשרות להמשיך בעבודת הקודש. 

חסידות גור בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד