י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שבועיים להצבעה החשאית

הבחירות לנשיאות > הרצוג ופרץ הגישו מועמדות; גליק פורש

שני מועמדים לנשיאות כבר צלחו את המקצה הראשון במירוץ לנשיאות המדינה | שניים אחרים פרשו לאחר שלא הצליחו להשיג את כמות החתימות הנדרשת

הבחירות לנשיאות > הרצוג ופרץ הגישו מועמדות; גליק פורש
יצחק הרצוג צילום: הדס פרוש, פלאש 90

5 שעות עד למועד הסופי בו ניתן להגיש מועמדות לנשיאות המדינה, מרים פרץ ויצחק הרצוג הגישו מועמדות לתפקיד נשיא המדינה ה-11, בבחירות שיתקיים בעוד שבועיים.

נכון לשעה זו רק יצחק הרצוג ומרים פרץ הגישו את מועמדותם לבחירות לנשיאות, כאשר שאר המועמדים עדיין מנסים לגייס תמיכה של חברי הכנסת.

על חברי הכנסת להגיש את מועמדותם עם לפחות עשר חתימות של חברי הכנסת. יצחק הרצוג הציג 24 חתימות של חברי כנסת מכל סיעות הבית מלבד מהסיעות הערביות.

מרים פרץ, המוכרת כאם ששכלה שניים מבניה במלחמות ישראל, הגישה גם היא חתימות של חברי כנסת גם משני צדי המפה הפוליטית, כמו גם חברי הכנסת חיים ביטון וינון אזולאי מש"ס. יצוין כי חתימה על מועמדות לא מבטיחה תמיכה בה בהצבעה החשאית בקלפי מאחורי הפרגוד.

מרים פרץ כתבה לפני שעה קלה: "הימים הקשים שעוברים על כולנו הביאו אותי לקבל החלטה עליה חשבתי רבות בחודשים ובשבועות האחרונים, להתמודד על תפקיד נשיאת המדינה. בשנים האחרונות אני מסתובבת ברחבי הארץ, וזכיתי להיפגש עם החברה הישראלית על גווניה".

בתוך כך, חבר הכנסת לשעבר מהליכוד, יהודה גליק, הודיע על פרישה מהמרוץ לאחר שלא הצליח לגייס עשר חתימות, "רציתי להביא אנרגיות חדשות של טוב למוסד הנשיאות ולא עלתה בידי. ‏מאחל בהצלחה רבה לכל המועמדים המצויינים, בעזרתו יתברך אשתדל להמשיך לפעול למען הארת פנים, ריבוי הטוב בעולם ולמען חיזוק האוכלוסיות השקופות", כתב.

כמו כן, גם הזמר הישראלי יהורם גאון חדל ממאמצי גיוס החתימות ואנשיו נטשו את משכן הכנסת, מי שעדיין מנסה לגייס חתימות הוא השר לשעבר שמעון שטרית, שמתכוון לגייס את החתימות הדרושות ולהגיש את המועמדות כבר בשעות הקרובות.

הבחירות יערכו ביום כ"ב בסיון בהצבעה חשאית במליאת הכנסת, לעת עתה ההערכות הן כי המועמד המוביל הוא דווקא יצחק הרצוג, המכהן כיום כיו"ר הסוכנות היהודית.

הבחירות לנשיאות יצחק הרצוג מרים פרץ יהודה גליק יורם גאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד