י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האמריקאים סגרו דיל

הפרשן חושף: התמיכה המדהימה של ארה"ב בישראל

בניגוד לטענות כאילו ארה"ב כופה על ישראל הפסקת אש, הפרשן אהוד יערי טוען כי ארה"ב לא רק שסיכלה הצעת החלטה של צרפת נגד ישראל במועצת הביטחון, אלא היא אף סגרה דיל עם מספר מדינות על כך שאסור להעניק שום ניצחון פוליטי לחמאס

הפרשן חושף: התמיכה המדהימה של ארה"ב בישראל
הפרשן אהוד יערי צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

על רקע הלחץ שמפעיל הנשיא ביידן על ישראל להפסקת הסבב מול חמאס, פרשן 'חדשות 12' אהוד יערי מסביר כי התמיכה של ארה"ב והממשל האמריקאי בישראל ונגד חמאס - לא פחות ממדהימה.

"אני חושב שאנחנו עומדים עכשיו בפני דלת היציאה", אמר יערי בהתייחסו לתאריך סיום הסבב מול חמאס. לדבריו, "נכון לרגע זה, חמאס מוכן להצעה המצרית להפסקת אש מחר (חמישי) בשעה 6:00 בבוקר".

יערי מתייחס ליחסים עם ארה"ב ולסוגיית תמיכת ממשל ביידן במבצע 'שומר החומות': "ההתרשמות שלי, הרבה יותר אופטימית ממה שניתן היה לשמוע כאן", אמר יערי בהתייחסו לפאנל שסובר כי ישנו עימות בין ביידן לנתניהו.

"זה לא רק שהאמריקאים מסכלים כעת הצעת החלטה צרפתית במועצת הביטחון", מסביר יערי, "אלא שהם (האמריקאים) כבר סגרו עם האירופים ועם מדינות המפרץ הערביות, ירדן ומצרים, שכולן מסכימות ומאוגדות סביב העיקרון שאין להעניק לחמאס שום ניצחון פוליטי כתוצאה מהמערכה הזו".

עוד מוסיף יערי, כי מעבר לכושר הירי שהציג חמאס, "הם הרבה יותר קטנים מכפי שאפשר להתרשם בסערת הרוחות". יעיר מסביר כי כעת ניתן לראות שההסלמה עם ערביי ישראל בדרך לסיום וציין שאינו רואה התפתחות ממשית באירועים ביהודה ושומרון.

שומר החומות ארה"ב ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד