י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מלאכי החסד

הרב ברוין וצוותו מסייעים לפצועים מהאסון בקרלין

היועץ הרפואי הרב שמעון ברוין ומתנדבי ארגון 'יד אברהם' שהו שעות ארוכות עם הפצועים בבתי החולים. בני משפחות הפצועים הודו למרכז הרפואי 'הדסה' על ההתגייסות המהירה לטיפול בפצועים

הרב ברוין וצוותו מסייעים לפצועים מהאסון בקרלין
הרב ברוין עם הפצועים מקרלין צילום: באדיבות המצלם

האסון הנורא בחצר קרלין בגבעת זאב: דקות אחדות לפני התקדש חג השבועות, כוחות ההצלה בכל רחבי הארץ, קיבלו את הקריאה על אירוע רב נפגעים בגבעת זאב. בדקות הראשונות של האירוע, שהיקף הנפגעים עדיין לא היה ברור דיו, במרכז הרפואי 'הדסה', כבר נכנסו הצוותים הרפואיים לכוננות לקראת הגעתם של הפצועים. ב'הדסה' עקבו מקרוב אחרי האירוע במאמץ להבין מהכוחות בשטח את סוגי הפציעות ואופי הטיפול הנדרש בצועים.

המרכז הרפואי נכנס לנוהל חירום והקפיץ עשרות רופאים ואחיות ואנשי צוות, שהפסיקו את ארוחת החג לטובת הטיפול הרפואי בפצועים באירוע. במשך שעה ארוכה, פונו למרכז הרפואי עשרות פצועים בדרגות פציעה שונות. במהלך החג טיפלו הרפואיים והאחיות בפצועים שחלקם השתחרר במהלך החג או מיד עם סיומו. לאחר החג נותרו במרכז הרפואי- 51 פצועים, מתוכם 42 פצועים בדרגות שונות בעין כרם ו-9 בהר הצופים, המטופלים במרכז הרפואי על ידי צוותים של מומחים בתחומים הרלוונטיים לאופי הפציעות.

לתמונת הסיוע למשפחות נכנסו גם יו"ר ארגון 'יד אברהם' הרב שמעון ברוין ובנו הרב חזקי ברוין, אשר יחד עם מתנדבי הארגון, שהו שעות ארוכות ליד מיטות המאושפזים בבית החולים 'הדסה' עין כרם. חלק מן הפצועים המתינו לשלב הניתוח והתייעצות עם הרופאים המומחים. הרב ברוין שוחח עם הצוות הרפואי הבכיר שטיפל בפצועים ד"ר שרודר, פרופ' ליברגל, פרופ' וויל, פרופ' מיכוביץ, פרופ' מושיוב, על מנת להעביר למשפחות את התמונה המקצועית המלאה בכל הקשור לטיפול הרפואי המיטבי בבני המשפחות שלהם. בני המשפחות מצדם, ביקשו להעביר להנהלת 'הדסה' ולמנכ"ל פרופ' זאב רוטשטיין, את תחושות הכרת הטוב שלהם על התגייסות כלל הצוות הרפואי ב'הדסה' שעזבו את שולחן החג עם בני המשפחות שלהם, לטובת הענקת טיפול רפואי מסביב לשעון לפצועים.

יו"ר ארגון 'יד אברהם' הרב שמעון ברוין אמר: "הכאב הוא גדול, רואים פה את הפצועים הצעירים שמתמודדים עם פציעות לא פשוטות. הצוות הרפואי עושה הכול על מנת לתת מזור לסבלם ומבצע ניתוחים מורכבים בטיפול בפצועים. יש לנו את הזכות לעמוד ולהיות לעזר לבני המשפחות ולהקל את התקשורת החשובה כל כך בין הצוות הרפואי למשפחות הפצועים".

שמעון ברוין אסון קרלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד