י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עדכונים שוטפים

אזעקות הלילה בבאר שבע, אופקים וק. מלאכי | צה"ל תוקף בעזה

למרות דרישת ביידן לחתור לרגיעה - מבצע 'שומר החומות' נמשך זה הלילה ה-11 | עשרות רקטות נורו אמש והלילה לכל עבר ערי הדרום | חמש רקטות נפלו בשדרות וכבן 60 נפצע מפגיעה ישירה בביתו | בסביבות 01:00 בלילה שוגר מטח לעבר מרחב לכיש | צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה

אזעקות הלילה בבאר שבע, אופקים וק. מלאכי | צה"ל תוקף בעזה
תקיפה בעזה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בצל הדיווחים על הפסקת אש שמתקרבת - ארגוני הטרור יורים ללא הפסקה: מטחי רקטות נורו הערב (רביעי) לערים רבות בדרום. אזעקות נשמעו גם באשדוד, אשקלון, נתיבות ואופקים. כתוצאה ממטח כבד ששוגר לשדרות, נפלו בעיר חמש רקטות, שלוש מהן פגעו בבתים וגרמו לנזקים. גבר בשנות ה-60 לחייו נפצע באורח בינוני כתוצאה מפגיעה ישירה בביתו. רקטה נוספת נפלה סמוך לבית חב"ד בעיר.

"הפצוע היה עם בני משפחתו בקומת המרתף בבית שנפגע מרקטה", סיפר פראמדיק מד"א אלכס קוסינוב. "סיפרו לנו שמעוצמת הפגיעה וההדף הוא נפל. הוא היה בהכרה מלאה והתהלך במקום, ביצענו בדיקות רפואיות ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב כשהוא סובל מפגיעות הדף".

לפי נתוני צה"ל, למעלה מ-200 רקטות נורו החל מהשעה 07:00 בבוקר. במקביל, צה"ל ממשיך לתקוף מטרות ברצועת עזה. כמה פעילים שעסקו בשיגור רקטות לעבר ישראל, הותקפו חוסלו על ידי חיל האוויר. לפי נתוני משרד הבריאות ברצועה,  לפחות 227 בני אדם נהרגו מאז החל מבצע 'שומר החומות' ו-1,620 בני אדם נוספים נפצעו

עדכונים שוטפים:

01:23 > חברת הכנסת מיכל וילדיגר ממפלגת 'הציונות הדתית' מגיבה למטח האחרון וכותבת בטוויטר: "שוב מטח, הפעם לעבר באר שבע ואופקים. די עם הסבבים הבלתי פוסקים. הגיעה העת למכה ניצחת. דין שדרות כדין תל אביב. לא להפסקת האש עד לפירוז עזה והשבת הבנים".

01:20 > בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בגזרת באר שבע ואופקים: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית חולים סורוקה, גבר כבן 50 שנפצע בגפיים מדלת הממ"ד ונערה כבת 14 שנפלה ונחבלה בדרך למרחב המוגן.

01:02 > אזעקה נשמעה במרחב לכיש: כפר אחים, אורות, באר טוביה, כפר ורבורג, קריית מלאכי, הודיה, ניר ישראל, משואות יצחק ונגבה.

00:54 > אזעקה בבאר שבע, אופקים, חצרים, שגב שלום והפזורה הבדואית.

23:58 > מוסיף להיות קשה מאוד מצבה של האישה בת ה-44 מקרית מוצקין, שלקתה בדום לב לאחר שנשמעו אזעקות בצפון הארץ. היא מאושפזת מורדמת ומונשמת ביחידה לטיפול נמרץ לב בבית החולים רמב"ם, משפחתה לצדה. כך דיווח כרמל ליבמן ב'חדשות 12'.

23:55 > דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף במרכז רצועת עזה - בדיר אל-בלח ובמחנות הפליטים אל-בורייג' ואל-מראזי.

23:49 > בכיר חמאס מוסא אבו-מרזוק: "מוחמד דיף לא נפצע בניסיונות לחסלו, מצבו טוב והוא מנהל את המערכה. ישראל ניסתה לחסל גם את יחיא סינוואר ומרוואן עיסא, אבל מצבם טוב".

אבו-מרזוק מעריך שהמתווכים יצליחו להביא להפסקת אש בתוך יום או יומיים: "אללה יודע מתי יצליחו המתווכים להגיע למשוואה הזאת".

23:40 > הלחץ העולמי נמשך | היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן שוחח עם מקבילו הישראלי מאיר בן שבת ועם גורמים רשמיים בממשלת מצרים, שהיא המתווכת המשמעותית בניסיונות להביא להפסקת אש בין ישראל לחמאס.

23:34 > בטיוטת הצעת ההחלטה הצרפתית במועצת הביטחון של האו"ם אין גינוי לירי של חמאס. כך דווח ב'כאן חדשות'.

23:22 > צה"ל זיהה ותקף עמדות שיגור רקטות ופצמ"ר וכן מתחם נ"ט ברצועת עזה.

23:10 > רועי קייס מדווח ב'כאן 11' מפי גורמים מצריים: חמאס מוכן להפסקת אש הדדית. לטענתם חמאס השיג את ההישגים שרצה מהסבב ודווקא ישראל מתעקשת להשיג תמונת ניצחון. עוד אמרו הגורמים שהניסיון של חמאס לקשור בין עזה לירושלים בעייתי, וכי חיזוק חמאס והחלשת הרשות הפלסטינית הביאו למצב בו אנו נמצאים.

23:05 >  מנהיג הג'יהאד האיסלאמי נח'אלה קורא לפלסטינים בגדה המערבית: "תתקפו מחסומים ותחסמו דרכים בפני יהודים - מג'נין עד לירושלים. החרב שלנו תמשיך להיות מונפת בפרצוף שלהם, לא משנה מה המחיר". באשר לדיווחים על הפסקת האש אמר: "המגעים מדשדשים, ההסכם חייב לבטא את הקרבת הלוחמים שלנו".

23:00 > צה"ל תקף מחסן אמל"ח שהיה בביתו של שר המשפטים ותשתיות צבאיות בבתי בכירים נוספים בארגון הטרור חמאס.

22:50 > מנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד נח'אלה מתייחס למערכה הצבאית: "הלכנו למערכה הזו כשידענו שיהיה לה מחיר, אך זו הדרך היחידה לשמור על עמנו. היו שתי אופציות - להיכנע או להילחם על הכל".

22:41 > מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר שני מבנים בצפון ובדרום רצועת עזה המשמשים כתשתית צבאית של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס.

22:33 > אחרי שעות ארוכות: הוסרה ההנחיה לתושבי העוטף לשהות במרחבים המוגנים. ההנחיה עודכנה לשהייה בסמוך למרחב המוגן וליציאה מהבית למטרות חיוניות בלבד.

22:20 > סגן מנהיג חמאס בחו"ל: "סירבנו להצעה של מצרים וקטר לעצור את האש לפני ישראל, שצריכה להבין - זו תקיפה תמורת תקיפה. אם הם יפסיקו את הירי על עזה נפסיק את הירי על תל אביב. בתנאים להפסקת האש צריכה להיות התייחסות לשייח' ג'ראח וירושלים". כך צוטט ב'כאן חדשות'.

22:06 > דיווח: חמאס חזר בו מההסכמה להפסקת אש.

22:04 > אזעקות באשקלון ובזיקים.

22:00 > אזעקה נשמעת בשדרות ועוטף עזה.

21:42 > חמאס במסר פנימי לפעיליו: תתכוננו, הפסקת אש תקרה בקרוב. תהיו קשובים. עם זאת אין מועד ושעה. כך מדווח חזי סימנטוב ב'חדשות 13'.

21:29 > דיווחים ברצועה: חיל האוויר תקף משאית במחנה הפליטים נוסרייאת.

21:15 > הסכמה גורפת במערכת הביטחון: לא תהיה הפסקת אש לפני יום שישי. כך דווח ב'חדשות 12'.

20:55 > אזעקות בנתיבות וביישובי עוטף עזה.

20:35 > בשעות האחרונות, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו שלושה משגרי רקטות של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה.

20:33 > אזעקות כעת באופקים ובעוטף עזה.

20:20 > דוברות עיריית אשקלון: מטח נוסף לפני זמן קצר לעבר העיר אשקלון. ארבע רקטות שוגרו, אחת ככל הנראה, נפלה בשטח פתוח בתוך העיר. כרגע, לא ידוע על נפגעים.

20:18 > דוברות ביה"ח ברזילי: אל חדר ההלם של המרכז הרפואי ברזילי הגיע תושב שדרות בן 72 שנפגע מהדף במהלך המטח האחרון שפגע בעיר. הנפגע עובר בדיקות, מצבו קל עד בינוני.

20:12 > מדוברות מד"א נמסר: כי במהלך היום (רביעי 19.5) מחצות ועד לשעה 17:55 העניקו החובשים והפראמדיקים של מד"א טיפול רפואי לסה"כ 11 פצועים באורח קל שנחבלו בדרך למרחב מוגן. בנוסף טופלו גם 14 נפגעי חרדה.
 
מתחילת מבצע 'שומר החומות' טופלו 341 נפגעים ע"י החובשים והפראמדיקים של מד"א ברחבי הארץ, מתוכם 10 שנהרגו מפגיעה ישירה, הדף ורסיסים ו-2 שנפצעו אנושות בדרך למרחב מוגן ונפטרו מפציעהן. 114 פצועים מרסיסים, הדף ושברי זכוכיות, בהם 7 קשה, 12 בינוני ו-95 קל טופלו במהלך ברחבי הארץ. 215 פצועים נחבלו בדרכם למרחב מוגן, בהם 1 במצב קשה, 5 בינוני ו-209 קל. בנוסף 243 נפגעי חרדה טופלו ע"י צוותי מד"א וחלקם אף נזקקו לפינוי להמשך טיפול.

20:05 > בדקות האחרונות מטח רקטות רציני לעבר יישובי הדרום ועוטף עזה, כולל הערים אשקלון, שדרות ואופקים.

20:00 > הותר לפרסום: צה״ל תקף במהלך היממה האחרונה מספר רב של עמדות משגר-רב קני אשר תוכננו לשגר לעבר מדינת ישראל ומתחמים צבאיים במערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חמאס.

19:53 > דוברות עיריית שדרות: בשעה 19:20 נורה מטח רקטות לעבר העיר. כתוצאה מכך, 5 רקטות נפלו בתוך העיר. 3 רקטות פגעו בבתים וגרמו לנזקים. באחת הזירות פונה פצוע הדף לבית החולים. 2 רקטות נוספות ברחובות בעיר.

19:50 > דובר צה"ל: במהלך היום, כלי טיס של צה"ל תקפו רקטה עתירת משקל של ארגון הטרור גא"פ.

19:47 > משרד הבריאות בעזה: 227 הרוגים מתקיפות צה"ל, 1620 נפצעו.

19:38 > בן 65 נפצע קל עד בינוני בפגיעה ישירה בבית בשדרות.

19:28 > חמאס לוקח אחריות על הירי לעבר שדרות.

19:26 > המטחים נמשכים: לפי דיווח ראשוני ישנה פגיעה ישירה בשדרות.

19:20 > מטח רקטות שוגר לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה.

19:00 > צה"ל: מ-7:00 עד 19:00 שוגרו 200 רקטות מרצועת עזה לישראל. כ-30 שיגורים נפלו בשטח הרצועה וכ-90% יורטו.

מוקדם יותר הותר לפרסום כי צה"ל ושב"כ חיסלו שלושה פעילים של ארגון הטרור חמאס ששהו בדירת מסתור מבצעית אשר שימשה את מערך הסייבר של הארגון. "תקיפה זו הינה חלק מעשרות פעילויות מבצעיות מול מערך הסייבר של הארגון", נמסר מדובר צה"ל. עוד צויין כי הדירה שימשה את הפעילים לטובת פעילות סייבר התקפית נגד יעדים ישראליים.

בתוך כך, ראש הממשלה שוחח הערב פעם נוספת עם נשיא ארצות הברית ביידן. מהבית הלבן נמסר כי "הנשיא מסר לראש הממשלה כי הוא מצפה לרגיעה בהסלמה מול עזה עוד היום". זמן קצר לאחר סיים נתניהו הערכת מצב בקריה. "אני נחוש להמשיך במבצע הזה עד שיושג היעד שלו - להחזיר את השקט והביטחון לכם, אזרחי ישראל", אמר.

חמאס צה"ל פגיעה ישירה שדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד