י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הבחירות לנשיאות

קרב ראש בראש: בוז'י הרצוג מול מרים פרץ

לאחר שהגישו את טופס ההתמודדות עד התאריך הסופי הלילה בחצות, בוז'י הרצוג ומרים פרץ יתמודדו ראש בראש על תפקיד נשיא המדינה בעוד שבועיים בהצבעה חשאית בכנסת.

קרב ראש בראש: בוז'י הרצוג מול מרים פרץ
בית הנשיא צילום: ויקימדיה

בתום המועד הסופי הלילה (רביעי) בחצות להגשת המועמדות לנשיאות, רק שני מועמדים הגישו את הטפסים הדרושים ויתמודדו לתפקיד בקרב ראש בראש בעוד שבועיים.

המועמדים הם יו"ר 'העבודה' לשעבר יצחק הרצוג והאם השכולה מרים פרץ. בזמן שהרצוג הציג תמיכה גורפת מרוב סיעות הבית כש-27 חברי כנסת חתמו על מועמדותו, פרץ הציגה 11 חתימות בלבד של חברי גוש הימין - חרדים ונציגים מכחול לבן.

הבחירות יתקיימו בעוד שבועיים במליאת הכנסת, בהצבעה חשאית. המועמד נדרש להביא 61 תומכים או רוב רגיל בסיבוב שני.

בסיעות הכנסת טרם הכריעו כולן במי יתמכו, בליכוד באופן רשמי העניקו חופש הצבעה כך גם 'בתקווה חדשה', אך שאר הסיעות טרם הכריעו.

בסיעות החרדיות: ביהדות התורה צפויים לתמוך ביצחק הרצוג, מלבד חברי הכנסת משה גפני, ישראל אייכלר ואליהו ברוכי, הביעו כולם תמיכה בהרצוג, ואילו בש"ס שומרים את כל הקלפים קרובים לחזה.

פרופ' שמעון שטרית שניסה עד הרגע האחרון להיכנס לרשימת המועמדים כתב: "עד לרגע האחרון נמשכו המאמצים לקבל את 10 החתימות מול ראשי סיעות מרכזיות שהבטיחו לי חתימות של חברי סיעתם. לצערי הדבר לא הסתייע ומאמציי לא יישאו פרי. הייתי קרוב מאד להשגת המטרה, אך הדבר לא עלה בידי. אני מאחל הצלחה למי שיבחר וכמובן שאני, יחד עם כל שאר אזרחי ישראל, צריכים לתמוך בו, או בה, ולאחל לו, או לה, הצלחה. בעיקר בעת הזו צריך נשיא שיאחד את עם ישראל, השסוע והמפולג. אני אישית אמשיך לפעול למען הציבור במגוון פעילויות, כפי שעשיתי עד היום".

בוז'י הרצוג מרים פרץ נשיא המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד