י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ברקע האנטישמיות הפנימית

גרמניה מתייצבת לצידה של ישראל; שר החוץ הגיע לחזק

גרמניה עומדת לצידה של ישראל בצורה עוצמתית | שר החוץ הגרמני אמר כי לישראל יש זכות להתגונן והתבטא נגד "טרור הרקטות" של חמאס נגד ישראל | המחוקקים הגרמנים גינו את התקריות האנטישמיות האחרונות בגרמניה ואמרו כי לישראל יש זכות להגנה עצמית

גרמניה מתייצבת לצידה של ישראל; שר החוץ הגיע לחזק
הייקו מאס בביקור בישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המחוקקים הגרמנים גינו אתמול (רביעי) את האירועים האנטישמיים האחרונים בגרמניה במהלך דיון בבית התחתון של הפרלמנט (הבונדסטאג) סביב המתיחות המתמשכת בין ישראלים לפלסטינים. אירועים אנטישמיים רבים התרחשו לאחרונה במהלך הפגנות פרו-פלסטיניות ברחבי גרמניה, המשטרה הגבירה את הסיורים בבתי הכנסת ובאתרים יהודיים אחרים.

שר החוץ הגרמני הייקו מאס, חבר המפלגה הסוציאל-דמוקרטית (SPD), קרא למאבק קשה נגד "מטיפי שנאה אנטישמים, מתסיסים ופושעים אלימים". שר החוץ שהגיע לישראל כדי להביע תמיכה מול חמאס, אמר כי "לא צריך להיות סנטימטר אחד של אנטישמיות ברחובות שלנו".

מאס אמר כי הגיע לירושלים ורמאללה כדי להשתתף בדיונים דיפלומטיים וקרא להפסיק את ההתקפות על ישראל, וקרא להסכם הפסקת אש ושיחות ישירות בין הפלסטינים לישראלים כדי לשים סוף לסכסוך. לדבריו, הוא משוכנע כי פיתרון של שתי מדינות המבוסס על משא ומתן היא הדרך היחידה להתקדם.

אתמול אמר ראש הבונדסטג לענייני חוץ, כי "גרמניה צריכה להיות יוזמת יותר כדי לפתור סכסוכים". נורברט רטגן, פוליטיקאי נוצרי דמוקרט ממפלגת CDU, העומד בראש ועדת החוץ של הבונדסטאג, אמר כי "עלינו לשנות משהו", הוא אמר שגרמניה צריכה לקחת תפקיד פעיל יותר ולא להתעלם מהסכסוך, "אחרת האלימות תגבר באזור".

"חובת מדיניות החוץ שלנו היא להביא את הסכסוך הזה לעדיפות אירופית", טען רטגן. הוא אמר שגרמניה צריכה לעבוד עם מדינות אירופיות אחרות כדי לעסוק באזור המזרח התיכון. רטגן אמר גם כי על ממשלת גרמניה לטפל בתכנים אנטי-ישראליים המגיעים למיליוני משקי בית בגרמניה באמצעות ערוצי טלוויזיה בשפה הטורקית והערבית. "עלינו להתמודד עם המציאות החברתית הזו, במונחים של מדיניות פנים וחוץ" אמר.

ארמין-פול המפל, חבר מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה", גינה את ירי הרקטות מצד חמאס כלפי ישראל.

הוא טען כי ממשלת גרמניה תורמת לסכסוך וטען כי "העזרה ההומניטרית לפלסטינים מממנת את חמאס בכספי מיסים גרמניים". הוא אמר "מה שהכי מרגיז אותי הוא השקט מוושינגטון", הוא שיבח את הסכמי אברהם שנחתמו תחת ממשל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ואמר בסרקזם כי ביידן צריך לקבל את פרס נובל לשלום על האלימות האחרונה באזור.

הייקו מאס גרמניה שיגור רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד