י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כך סוכלה המזימה

תומך דאעש הודה שתכנן לבצע טבח בבית כנסת

תושב מדינת אוהיו בארה"ב הודה ביום שלישי כי תכנן לבצע ירי המוני בבית כנסת "כדי להראות את נאמנותו לדאעש", הצעיר בן ה-23 הואשם במספר סעיפים ביניהם תכנון "טבח המוני"

תומך דאעש הודה שתכנן לבצע טבח בבית כנסת
אילוסטרציה צילום: pexels

דיימון ג'וזף, בן ה-23 ממדינת אוהיו בארה"ב, תכנן לבצע ירי המוני בתוך בית כנסת בכדי להוכיח את נאמנותו לארגון הטרור הרצחני דאעש. הוא הודה בבית המשפט המחוזי בטולדו באשמת "ניסיון לספק תמיכה מהותית לארגון טרור" וניסיון "לבצע פשע שנאה". הוא צפוי לקבל יותר מ-20 שנות מאסר. השופט ג'ק זוהארי יפרסם את גזר הדין ב-14 לספטמבר.

הרשויות עצרו את ג'וזף ב-7 בדצמבר 2018, רגע אחרי שקיבל שקית שהכילה שני רובים חצי אוטומטיים ממכוניתו של סוכן FBI סמוי. ללא ידיעתו - סוכני FBI חיבלו בנשק.

מנהיגי הקהילה היהודית גינו את המזימה ושיבחו את הרשויות הפדרליות שעצרו אותה לפני שמישהו נפגע. לאחר מעצרו של ג'וזף, הליגה נגד השמצה ציינה את העובדה שהמזימה הגיעה שבועות ספורים לאחר הטבח של 11 מתפללים בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג על ידי ניאו נאצי. "זה מזעזע לשמוע שתוכננה מתקפה נוספת", אמר ג'רמי פפאס, אז מנהל המשרד האזורי בליגה נגד השמצה בקליבלנד.

החקירה החלה כאשר ל-FBI הגיעו פוסטים של ג'וזף ברשתות החברתיות. סוכנים סמויים, שהתחזו לאוהדי דאעש התחברו לג'וזף ברשת ושוחחו איתו על דאעש, הוא שלח סרטונים על קבוצת הטרור, דיבר על כך שהוא רוצה לעשות יותר, כך עולה מהאישומים שהוצגו בבית המשפט. באוקטובר, ימים ספורים לאחר הירי בפיטסבורג, דיבר ג'וזף על שנאתו ליהודים.

"דעתי היא שהיהודים הם רשעים, והם מקבלים את מה שמגיע אליהם", אמר ג'וזף לסוכן והוסיף, "אני בכלל לא מרגיש רע בהתחשב במה שהם עושים בפלסטין". הוא גם אמר לסוכן הסמוי, "אני יכול לראות את עצמי מבצע סוג כזה של ירי".

באישומים נגדו נאמר, כי הוא ביקש "לפגוע בבני הקהילה היהודית בטולדו" אך המקום הספציפי לא פורסם. מלבד דיבור עם סוכנים סמויים באינטרנט, ג’וזף גייס גם אדם שלדעתו היה תומך דאעש. אותו אדם היה גם הוא סוכן FBI.

ב-6 בדצמבר 2018 הוא נפגש עם הסוכן ונסע לבית כנסת. הוא שוחח אתו על פיגוע ותכנן את ביצעו כך על פי בית המשפט, ג'וזף אמר שהוא רוצה להשיג שני רובים ושני אקדחים. הוא חשש כי "התחמושת לא תספיק" והצהיר כי הוא "רוצה לגרום לטבח", כך אמרו התובעים בבית המשפט.

למחרת סיפק לו הסוכן את הרובים כשהם מנוטרלים למעשה, ועצר אותו כעבור כמה רגעים. בהצהרה בעל פה בפני השוטרים, הודה ג'וזף על כוונתו לבצע את הפיגוע ואת רצונו לגרום לאבידות המוניות כאות נאמנות לדאעש.

סיכול פיגוע אוהיו בית כנסת דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד