י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"לא אצלינו"

משטרת גרמניה סגרה קבוצות הקשורות לחיזבאללה

משרד הפנים של גרמניה הוציא מחוץ לחוק שלושה ארגונים שהואשמו בגביית כספים עבור ארגון הטרור חיזבאללה, שלושת הקבוצות הוצאו מחוץ לחוק בגין גביית כסף עבור משפחות לוחמי חיזבאללה

משטרת גרמניה סגרה קבוצות הקשורות לחיזבאללה
אילוסטרציה צילום: pexels

משטרת גרמניה פשטה על משרדים של שלוש קבוצות הקשורות לחיזבאללה, ובמקביל משרד הפנים של גרמניה הוציא מחוץ לחוק את שלושת הארגונים שהואשמו בגביית כספים עבור תנועת חיזבאללה הנתמכת על ידי איראן בלבנון.

המשטרה ביצעה גם פשיטות בוקר מוקדמות אתמול (רביעי) במקומות שונים ברחבי שבע מדינות גרמניות, כולל המבורג, נורדריין-וסטפאליה, הסן וריינלנד פפאלץ.

"מי שתומך בטרור לא יהיה בטוח בארצנו", אמר דוברו של שר הפנים הורסט סיפר. הרשויות פרסמו כי שלושת הקבוצות אספו תרומות ל"משפחות חללים" בלבנון - כולל משפחות של אלה שמתו בגלל התנהגות חיזבאללה. הם מואשמים בכך שהלבינו את פעולותיהם בגרמניה עם מטרות דתיות או הומניטריות.

משרד הפנים פרסם, כי שלושת הארגונים האסורים נועדו לקדם את מאבקו של חיזבאללה נגד ישראל.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בשנה שעברה גרמניה הגדירה את חיזבאללה כארגון טרור ואסרה על כל פעילות שלו על אדמת גרמניה. עם זאת, סוכנות הביון המקומית של גרמניה מעריכה כי ישנם כ-1,050 אנשי ותומכי חיזבאללה הפעילים במדינה.

גורמים ביטחוניים מסרו לתקשורת הגרמנית, כי החשודים התארגנו באופן לא רשמי לגיוס כספים לפעילות בלבנון.

כן דיווחנו במאי שנה שעברה כי איראן גינתה את החלטת גרמניה לאסור כל פעילות של חיזבאללה בגרמניה, ואת ההחלטה כי חיזבאללה הוא ארגון טרור, האיראנים טענו כי המהלך משרת את האינטרסים של ארה"ב וישראל. איראן כצפוי גינתה בשנה שעברה את החלטת גרמניה לאסור כל פעילות של חיזבאללה בגרמניה, ואת החחלטה כי חיזבאללה הוא ארגון טרור, האיראנים טוענים כי המהלך משרת את האינטרסים של ארה"ב לארץ.

חיזבאללה משטרת גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד