ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
למי התכוון הרודן?

ארדואן מצטט ראש ממשלה יהודי: "אמר לי שהוא נהנה להרוג פלסטינים"

נשיא טורקיה תקף בצורה נוראית את ישראל, וטען כי ראש ממשלה יהודי מאחת המדינות שביקר אצלו, אמר לו כי "הוא נהנה להרוג פלסטינים", לא ברור למי ארדואן התכוון, האם לנתניהו או לראש ממשלה ממדינה אחרת

ארדואן מצטט ראש ממשלה יהודי: "אמר לי שהוא נהנה להרוג פלסטינים"
נשיא טורקיה ארדואן צילום: דוברות הקרמלין

נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן לא מפסיק לייצר כותרות שליליות בימים אלה. לאחר שתקף את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וטען כי "ביידן עם ידיים עקובות מדם", לאחר שביידן לקח את הצד של הארמנים ברצח העם כביכול מצד הטורקים. "עכשיו אתה כותב היסטוריה בידיים המדממות שלך באירוע הזה, תוקפים את עזה במתקפה לא פרופורציונאלית חמורה ואתה שותק על מות הקדושים של מאות אלפים של אנשים", אמר ארדואן על ביידן שמחזק את ישראל בזכותה להגן על עצמה מול מתקפות הטילים.

כעת ארדואן עולה שלב עם התקיפות המילוליות נגד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כשטען גם כי "ראש ממשלה יהודי" אמר לו בביקור ממלכתי בטורקיה כי הוא נהנה להרוג פלסטינים, והוסיף כי "התקפות של יהודים במסגד אל-אקצה הפכו לחבית נפץ", לא ברור למי התכוון ארדואן, אם לנתניהו או לראש ממשלה ישראלי או יהודי אחר המכהן בעולם.

לצד זאת, יהודי טורקיה יוצאים להגנת נשיאם הרודן מפני טענות אנטישמיות מצד משרד החוץ האמריקני, הארגון הראשי המייצג את יהודי טורקיה מתח ביקורת על משרד החוץ האמריקני שהאשים את הנשיא רג'פ טייפ ארדואן בשימוש ברטוריקה אנטישמית.

הקונפדרציה היהודית של טורקיה אמרה ביום רביעי כי זה "לא הוגן ונבון לרמוז שהנשיא ארדואן הוא אנטישמי".

כזכור ביום שלישי, דובר משרד החוץ האמריקני, נד פרייס, אמר בהצהרה כי "ארצות הברית מגנה בחריפות את התבטאויותיו האנטישמיות האחרונות של הנשיא ארדואן בנוגע לעם היהודי". יום קודם לכן, נשא ארדואן נאום סוער באנקרה וכלל בה האשמות אנטישמיות כלפי ישראל.

"הם רוצחים, אלה מספיק רוצחים כדי להרוג תינוקות בני 6", אמר, כך דיווח העיתון הטורקי הורייט. "הם רוצחים מספיק כדי לגרום לנשים לזחול על האדמה" אמר. רק שארדואן שכח לספר בנאום כמה כורדים הוא חיסל בשנים האחרונות.

טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד