י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אנטישמיות חובקת עולם

בתקשורת הסינית מצאו את הסיבה לתמיכת ארה"ב בישראל

סרטון גזעני ואנטישמי שהופץ בימים האחרונים מעלה תיעוד מערוץ חדשות בשפה האנגלית השייך לממשל הסיני ובו נשמע המגיש מפיץ תיאוריות כזב 'מסוכנות' בדבר שליטתם של יהודים במוקדי כוח רבים בארה"ב וזכויות ישראל בארצו

בתקשורת הסינית מצאו את הסיבה לתמיכת ארה"ב בישראל
דגלי ישראל וארה"ב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד החוץ קרא להוריד סרטון המציג "אנטישמיות בוטה" ורעיונות "גזעניים ומסוכנים", בסרטון נטען כי "ישראל היא מיופה כוח צבאי אמריקני, שנהנית מתמיכה אמריקאית בגלל השפעתם של יהודים עשירים".

ערוץ החדשות בשפה האנגלית CGTN, השייך לממשל הסיני, פרסם סרטון ברשתות ביום שלישי האחרון, בסרטון שכותרתו "מדוע ארה"ב משמשת כמגן דיפלומטי לישראל?" המגיש ג'נג ג'ונפנג הביא גרסה של תיאוריה, שנמצאה בפרוטוקולים של זקני ציון ובמקומות אנטישמיים אחרים, לפיהן היהודים שולטים במדיניות בממשלות רבות בעולם באמצעים מזויפים.

הסרטון נפתח בתיאור כעסה של סין כלפי ארה"ב על חסימת החלטת מועצת הביטחון של האו"ם נגד ישראל השבוע, ונשאל מדוע נשיאי ארצות הברית לאורך ההיסטוריה תמכו בישראל. "יש אנשים שמאמינים שמדיניות ארצות הברית הפרו-ישראלית נובעת מההשפעה של יהודים עשירים בארה"ב והלובי היהודי על קובעי המדיניות הזרה של ארה"ב" אמר ג'נג. כך דווח אתר Jerusalem post.

המגיש בערוץ CGTN אמר כי ישנם "למעלה משבעה מיליון יהודים בארה"ב" וכי 18 מתוך 40 האנשים המובילים ברשימת העשירים של פורבס הם יהודים., כמו כן, רשימת פורבס היא של מיליארדרים ברחבי העולם, ולא רק בארה"ב. הפער עשוי להיות ניסיון לכאורה לגרום להשפעה היהודית להיראות עוד יותר לא פרופורציונלית, "יהודים שולטים באוצר, התקשורת והאינטרנט", הוסיף ג'נג. "אז, האם יש להם לובי חזק כמו שחלקם אומרים? יתכן".

ג'נג הביא את התיאוריה שלו כי ישראל היא בובה אמריקאית. "ארה"ב השתמשה בישראל כמכשיר לקידום האינטרס הגאו-פוליטי במזרח התיכון מאז שנות ה -60" אמר. המגיש תיאר את מלחמת ששת הימים ב-1967 באופן הבא: "המדינה היהודית הביסה את הלאומיות הערבית במלחמת יוני. לאומיות ערבית היא הרעיון שהמזרח התיכון צריך להתקיים עבור ערבים, ולא מתנחלים יהודים וחברות נפט אמריקאיות".

"כנראה שארה"ב לא אהבה את הרעיון הזה", הוסיף, "וישראל עשתה שירות נהדר לאינטרסים של נפט בוושינגטון. מאז ישראל הפכה לראש חוף אמריקני".

ג'נג טען כי ישראל "תפקדה כמיופה כוח אמריקאי כאשר הפנטגון הוגבל על ידי החוק האמריקני". הסרטון צויץ על ידי ערוץ CGTN, המונה 13.5 מיליון עוקבים בטוויטר. הערוץ נמצא בבעלות התקשורת הממלכתית הסינית China Central Television, הנמצאת תחת מחלקת התעמולה של המפלגה הקומוניסטית הסינית.

להב הרקוב מאתר Jerusalem post מציינת, כי על השאלה אם ממשלת סין תומכת בתיאוריית הקונספירציה האנטישמית שהופצה על ידי הסרטון, מסרה שגרירות סין בישראל כי "על המתיחות הנוכחית, ישנם דיונים רבים ושונים בדיווחים בתקשורת ברחבי העולם".

אך את הסרטון עצמו השגרירות גינתה. שגרירות ישראל בסין פרסמה כי היא "נחרדת לראות אנטישמיות בוטה בתקשורת הממלכתית הסינית וכי כל מדיה המפיצה רעיונות אלה צריכה להתבייש".

עמדת ממשלת סין היא כי "הפסקת אש והפסקת אלימות היא המשימה הדחופה ביותר, סין מגנה בתוקף את האלימות נגד אזרחים, ואנחנו קוראים למעורבים בסכסוך להפסיק לאלתר את הפעולות הצבאיות והלחימה ולעצור מהלכים כמו תקיפות אוויריות, התקפות קרקע ושיגורי רקטות המחמירים את המצב". עוד נמסר, כי "ישראל, היא מדינת היהודים, ואינה תוצאה של מזימה" מסרה השגרירות, אלא "כצדק וזכות של העם היהודי".

סין ארצות הברית שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד