י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דרשה להפסיק את התמיכה בישראל

ביידן לחברת הקונגרס הפלסטינית: "מעריץ את הדאגה שלך"

במהלך ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במרכז הרכב של חברת פורד לפני כיומיים הוא פגש בחברת הקונגרס הדמוקרטית, ראשידה טאליב | טאליב שבני משפחתה מתגוררים ברשות הפלסטינית דרשה כי ביידן יעמוד לימינם | הנשיא מצידו התייחס במילים חמות לדבריה של החברה האנטישמית

ביידן לחברת הקונגרס הפלסטינית: "מעריץ את הדאגה שלך"
ביידן בביקור במוסך פורד צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביקר ביום שלישי בדטרויט במרכז הרכב החשמלי של חברת פורד, והתקבל על המסלול על ידי ראשידה טלאיב, טאליב וביידן דיברו במשך מספר דקות על המסלול.

לדברי העוזרת של טלאיב, חברת הקונגרס האנטישמית אמרה לביידן: "ארה"ב לא יכולה להמשיך ולעמוד לימין ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, ולתת מיליארדים מדי שנה לבצע פשעים נגד פלסטינים. אי אפשר לסבול זוועות כמו הפצצת בתי ספר, ועוד יותר מכך עם כלי נשק שסופקו על ידי ארה"ב".

עוד אמרה העוזרת של טאליב. "חברת הקונגרס טאליב חזרה והדגישה כי המצב הקיים מאפשר יותר הרג, כי הגישה האמריקנית הנוכחית של תמיכה ללא תנאי בממשלת ישראל אינה פועלת, וכי על הבית הלבן לעשות הרבה יותר כדי להגן על חייהם של פלסטינים, על כבודם ועל זכויות האדם". אמרה העוזרת.

כפי שדווח, במהלך ביקורו של ביידן בפורד, נערכה בסמוך מחאה לתמיכה בפלסטינים, כשהמפגינים הניפו דגלי פלסטין וכרזות אנטי-ישראליות.
מאוחר יותר, בעת שדיבר באירוע שיבח ביידן את טאליב והבטיח לעשות כל שביכולתו כדי להבטיח שבני משפחתה ברשות הפלסטינית יישארו בטוחים.

"אני מעריץ את האינטלקט שלך, אני מעריץ את התשוקה שלך ואני מעריץ את הדאגה שלך לכל כך הרבה אנשים אחרים" אמר ביידן לטאליב. "אני מתפלל מהלב שלי שלסבתא ולמשפחתך יהיה טוב. אני מבטיח לך שאעשה הכל כדי שהם יהיו בטוחים בגדה המערבית".

טאליב היא חברת קונגרס דמוקרטית אנטישמית ממוצא פלסטיני, כזכור באוגוסט 2018 חברות הקונגרס המוסלמיות והאנטי ישראליות, ראשידה טאליב ואילהן עומאר, תכננו להגיע יחד לישראל, השתיים תכננו לנצל את הביקור על מנת לצאת בהתקפה הסברתית קשה על ישראל. אך לבסוף כניסתן לא אושרה כי הן לא התחייבו לקיים מספר תנאים שהוצבו מצידו של שר הפנים אריה דרעי.

שתי חברות הקונגרס הדמוקרטיות ידועות בעמדותיהן האנטי-ישראליות ובהצהרותיהן הפרובוקטיביות. טליב היא עורכת דין אמריקנית ממוצא פלסטיני שמכהנת כחברת בית הנבחרים של ארצות הברית. עומאר היא אמריקנית ממוצא סומלי שנבחרה לבית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מדינת מינסוטה.

עומאר השוותה בעבר אף היא בין ישראל לאיראן כשאמרה: "כשישראל מעבירה חוק שמכיר בה כמדינה יהודית ולא מכיר בדתות אחרות שחיות שם, ואנחנו עדיין מתייחסים אליה כאל דמוקרטיה במזרח התיכון, אני כמעט צוחקת. אלו דברים שאנחנו רואים את זה בחברות שאותן אנחנו מבקרים כמו איראן". עומאר קראה מספר פעמים בתקשורת להפסיק כל סיוע לישראל, ואף ניסתה לגייס מספר חברי קונגרס אחרים לתמיכה במהלך.

ג'ו ביידן הפלסטינים שומר החומות רשידה טליב אילהאן עומאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד