י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דורשים הסברים

שבדיה: הרשויות בודקות דיווח על מוהל שלא השתמש בהרדמה

בשבדיה החוק אוסר לערוך ברית מילה ללא רופא מרדים וברשויות חוקרים דווח על רב יהודי שעורך ברית מילה ללא הרדמה | פקחי משרד הבריאות השבדי ביקשו שהרב ד"ר פיטר בורנשטיין ייתן להם הסבר על מעשיו עד ה-28 החודש

שבדיה: הרשויות בודקות דיווח על מוהל שלא השתמש בהרדמה
ברית מילה. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

פקידי משרד הבריאות בשבדיה פתחו בבדיקה לאר שקיבלו דיווחים על רב ורופא שמל תינוקות ועושה זאת ללא הרדמה, לאחר שהחוק במדינה מחייב לקיים ברית מילה על ידי רופא שעושה הרדמה.

במאמר שסקר את הרב ד"ר פיטר בורנשטיין בתקשורת המקומית בעיתון Svenska Dagbladet, רופאים אחרים מתחו עליו ביקורת כי ביצע ברית מילה ללא הרדמה. מוהלים בדרך כלל לא משתמשים בהרדמה. אך רבים, כולל בורנשטיין, נותנים לתינוקות כמה טיפות של נוזל עשיר בסוכר כחומר הרגעה. העיתון כינה זאת "משכך כאבים במי סוכר".

פקחי משרד הבריאות השבדי ביקשו שדר' בורנשטיין ייתן להם הסבר על מעשיו עד ה-28 החודש. סוכנות הידיעות היהודית JTA מדווחת, כי בשבדיה החוק מאפשר ברית מילה לא רפואית של תינוקות אך מחייב נוכחות של אנשי רפואה מורשים, לכן מוהלים בשוודיה נוטים להיות גם רופאים.

העיתון המקומי רמז כי בורנשטיין מפר את ההליכים הרפואיים ואתיקה רפואית שוודית, טענה שהרופא ומועצת הקהילות היהודיות השוודיות הכחישו.

על רקע הדברים הללו, היהודים במדינה סקנדינבית נוספת מתמודדים עם ניסיונות להצר את צעדיהם בנוגע לברית מילה, הפרלמנט בדנמרק הצביע ביום שלישי נגד הצעת חוק הקוראת לממשלה לאסור קיום ברית מילה לא רפואית. ההצעה שקראה לאיסור ברית מילה נדחתה ברוב של 62-32, כזכור פעילים נגד ברית מילה אספו יותר מ-50,000 החתימות הדרושות בעתירה בשנת 2018 לצורך הגשת הצעת החוק בפרלמנט.

ברית מילה הרדמה שבדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד