ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הצבא הצליח, הממשלה כשלה

לפיד תוקף: ישראל אינה יכולה להתעלם מבקשת ביידן

יו"ר יש עתיד כבר מסכם את מבצע 'שומר החומות' וטוען כי בעוד הצבא עמד במשימות שהוטלו עליו, הממשלה כשלה בשורה של נושאים | "אחרי 11 ימים של מבצע, ישאל כל אזרח ישראלי את עצמו: מה בעצם הממשלה רצתה להשיג במבצע הצבאי?"

לפיד תוקף: ישראל אינה יכולה להתעלם מבקשת ביידן
יאיר לפיד צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד מתחיל לסכם את מבצע 'שומר החומות' ומחלק את הציונים למערכת הביטחונית ולממשלה. לדבריו בעוד הצבא הצליח במשימה שהוגדרה לו, הממשלה כשלה בכל האספקטים.

"אחרי 11 ימים של מבצע "שומר החומות" אפשר כבר להתחיל לחלק את הצל"שים והטר"שים. הצבא הצליח במשימה שהוגדרה לו, הממשלה נכשלה", פתח יו"ר יש עתיד בסיכום המבצע שעוד טרם הסתיים, כשהוא מפרט את הישגיו של הצבא במבצע הנוכחי, "אני גאה בצבא ובמפקדיו".

לעומת זאת ציין לפיד, "הממשלה נכשלה בכל התחומים הנתונים לאחריותה. היא נכשלה לחלוטין בפרויקט המיגון. באשקלון וברוב יישובי העוטף אנשים עדיין יושבים במסדרון בזמן התקפת טילים; היא נכשלה כישלון מחפיר בהסברה. אין פשוט מילים לתאר את המחדל הזה. ארגון טרור קנאי, רצחני וגזעני ניצח את ממשלת ישראל בקרב ההסברה בתקשורת המערבית הליברלית; היא נכשלה בכך שהעדיפה לשמר את שלטון החמאס כדי להחליש את הרשות הפלשתינית; היא נכשלה בהחזרת השבויים והגופות של הדר גולדין ואורון שאול".

לפיד כותב כי בעוד צה"ל ביצע פעילות מרשימה, הדרג המדיני שמנחה את צה"ל, פעל ללא מטרות אסטרטגיות: "הממשלה נכשלה בתחום העיקרי שעליו היא ממונה – קביעת מדיניות. אחרי 11 ימים של מבצע, ישאל כל אזרח ישראלי את עצמו: מה בעצם הממשלה רצתה להשיג במבצע הצבאי? מה המדיניות והתכלית האסטרטגית ארוכת הטווח שלה מול החמאס בעזה? מה בדיוק אמור לקרות שם עכשיו? מה יקרה בעוד שנה או שנתיים? האם המבצע הנוכחי מנע את הסבב הבא?".

לפיד מאשים את הממשלה בה היה חבר במשך שנה ושמונה חודשים זו שיצאה למבצע 'צוק איתן': "במו ידיה, במעשיה ומחדליה, הפכה הממשלה את החמאס לארגון המוביל בזירה הפלשתינית ולמי שמצית את חזיתות מזרח ירושלים, יהודה ושומרון, ואולי אף את הזירה הצפונית. בדרך ראש הממשלה החמיץ הזדמנות לחזק את יחסי ישראל עם הממשל האמריקאי החדש. זהו כשל מדיניות ממעלה ראשונה. בתחילת המבצע נתן הנשיא ביידן גיבוי מלא ומוצדק לזכותה של ישראל להגן על אזרחיה. אחרי 11 ימים הנשיא ביקש לסיים את המבצע אחרי שצה"ל כבר השיג את מטרותיו. ישראל אינה יכולה להתעלם מפניה כזו".

יאיר לפיד שומר החומות ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד