י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הלם בבלגיה

כוחות מיוחדים במצוד אחר חייל שמאיים לשגר טילים

חייל בלגי שמתנגד לסגר ולמגבלות הקורונה בבלגיה, הבטיח לשגר טילים ו"להילחם עד מוות" נגד וירולוגים שבגללם "יש סגר ומוגבלות" | הכוחות המיוחדים מנהלים אחריו מצוד

כוחות מיוחדים במצוד אחר חייל שמאיים לשגר טילים
יורגן קונינגס צילום: מתוך הרשת

מאות חיילי כוחות מיוחדים הצטרפו היום (חמישי) למצוד אחר חייל בלגי חמוש בכבדות שנמצא במנוסה לאחר שאיים על הוירולוג הבכיר במדינה ונשבע "להילחם עד מוות" נגד מגבלות הקורונה.

הצלף יורגן קונינגס (46) נעלם ביום שני לאחר שאיים על מארק ואן ראנסט, אקדמאי מוביל שהפך לאיש ציבור בבלגיה במהלך משבר נגיף הקורונה, כך דיווח ה'דיילי מייל' הבריטי.

המצוד אחריו הגיע לכותרות העיתונים בבלגיה, עיתון אחד אף כינה אותו 'הרמבו הבלגי', דמות מסרטי פעולה של שנות השמונים.

החייל נחשב למנוסה ביערות, הוא גנב ארבעה משגרי רקטות, מקלע ורובה מאחד המחסנים להם היה לו גישה. הוא השאיר כמה פתקים, וכתב באחד מהם למשפחתו שהוא "לא יכול עוד לחיות בחברה שבה פוליטיקאים ווירולוגים לקחו לנו הכול"

החייל הזהיר בפתק נוסף שהוא 'לא ייכנע'. כ-250 שוטרים וחיילים הוצבו בפארק הלאומי בצפון מזרח בלגיה ליד גבול הולנד, כאשר חמישים נוספים הגיעו היום.

"החיפוש נמשך לאורך כל הלילה" אמר דובר התובע הפדרלי אריק ואן דויסה לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. יריות נשמעו כשצוותים של כוחות מיוחדים חמושים בכבדות נכנסו לפארק, עם כלי רכב משוריינים ומסוקים במצב המתנה.

הפשיטה על היער הגיעה בעקבות הגילוי ביום שלישי בלילה כי ברכבו של קונינגס שנמצא ביער, היו ארבעת משגרי טילים, יחד עם תחמושת ומקלע אוטומטי. הפארק ננעל ביום רביעי ומספר מסגדים במחוז לימבורג נותרו סגורים ביום חמישי כאמצעי זהירות.

על פי דיווחים בבלגיה החייל קונינגס חמוש באקדח ותת מקלע אוטומטי למחצה FN P90, שיכולים לנקב אפודים חסינים לכדורים.

לחייל ניסיון קרבי כצלף והוא תואר כ"איום גדול", הוא גם ניהל קורסים ל"התמצאות בסביבה עוינת".

בפרופיל הטוויטר שלו הוא מתאר את עצמו כ"חייל בחיל האוויר הבלגי שאוהב כושר, ואגרוף" והיה מוכר לסוכנות נגד טרור בבלגיה. אך הוא נותר בתפקיד פעיל והכשיר כוחות בלגיים לקראת שליחתם למשימות מעבר לים.

משטרת הולנד מסרה כי היא עוקבת אחר המצב אך אין לה שום סיבה להאמין שקונינגס עבר את הגבול. הוא התייחס לסוגיות פוליטיות וחברתיות ברשתות החברתיות והתמודד עם ביקורת קשה מצד הקהילה היהודית בבלגיה ובמקומות אחרים בגין האשמת ישראל בביצוע פשעי מלחמה במהלך צוק איתן בשנת 2014.

כעת נשאלות שאלות בבלגיה כיצד אפשרו לקונינגס להמשיך ולשרת בצבא תוך שהוא רשום כקיצוני בעל פוטנציאל אלים על ידי שירות הביון הצבאי.

בלגיה הולנד קורונה טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד