ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לא רק בישראל

תיעוד מלבנון: אזרחים תוקפים סורים בדרכם להצביע בבחירות

פליטים סורים בלבנון שהיו בדרכם לשגרירות סוריה כדי להצביע בבחירות לנשיאות, הותקפו על ידי כוחות נוצרים שמתנגדים לשלטון אסד | מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה שיגר אגרת למוחמד דף: "הבטחתם ניצחון בירושלים וקיימתם"

תיעוד מלבנון: אזרחים תוקפים סורים בדרכם להצביע בבחירות
הסורים מותקפים בלבנון צילום: צילום מסך

סורים בעלי זכות בחירה שעשו דרכם לשגרירות סוריה בלבנון כדי להצביע בבחירות לנשיאות סוריה, הותקפו על ידי לבנונים תומכי מפלגת הכוחות הלבנוניים הנוצרית ששונאים את משטר אסד.

כזכור מתוך רשימת 51 המועמדים הפוטנציאליים להתמודדות לנשיאות סוריה, אישר בית המשפט שלושה בלבד: את אסד, סגן שר הקבינט לשעבר עבדאללה סאלום עבדאללה, ומחמוד מרעי, ראש מפלגת אופוזיציה קטנה רשמית.

כזכור אסד, שירש את השלטון בשנת 2000 לאחר מות אביו ששלט במשך 30 שנה בסוריה, החזיר לעצמו את השליטה ברוב סוריה, לאחר עשר שנות מלחמת אזרחים שהביאה מאות אלפי סורים מתים.

בכירים באו"ם אמרו כי הבחירות לא רציניות, ומדינות אירופה לא טרחו לשלוח משקיפים, מאחר והם טוענים כי אין לכך שום משמעות, אסד ינצח בכל מקרה. עוד אמרו, כי הבחירות לא יגרמו לסוריה למלא את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם הקוראות לתהליך מדיני לסיום הסכסוך בסוריה, חוקה חדשה ובחירות חופשיות המנוהלות תחת פיקוח האו"ם.

בתוך כך ‏מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאא'ני, שלח איגרת למוחמד דף שמסתתר בעזה וכתב לו: "הבטחתם ניצחון בירושלים וקיימתם. גרמתם לישות העושקת לטעום את טעם האימה והתבוסה".

אתמול אמר ‏בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק, כי ישראל ניסתה לחסל במבצע את מרוואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס, את מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר ואת מוחמד דיף עצמו. כולם לא נפגעו והם במצב טוב.

לבנון סוריה אסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד