ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בניגוד לעמדת המשטרה

שוחררו שניים מחשודי אסון הפרענצ'ס: "חלקם שולי"

מכה למשטרה: למרות בקשתם לעצור לשמונה ימים שניים מחשודי אסון הפרענצ'ס בקרלין, בית המשפט הורה על שחרורם של המהנדס וגבאי בית הכנסת ששוחררו למעצר בית | המשטרה תמשיך בחקירה | כל הפרטים 

שוחררו שניים מחשודי אסון הפרענצ'ס: "חלקם שולי"
החוקרים בזירת האסון צילום: דוברות המשטרה

=שניים מחשודי אסון קרלין שוחררו היום (חמישי) למעצר בית, בניגוד לבקשת המשטרה, לאחר ששופט בית המשפט השלום לא מצא לנכון לאמץ את עמדת המשטרה כי מהנדס ובכיר החסידות חשודים עיקריים בגרימת האסון ערב חג השבועות שהביא למותם של שניים מחסידי קרלין ועשרות פצועים נוספים.

המהנדס אלי פרנקל וגבאי בית המדרש דוד פרויינד נחקרו אתמול במשטרה בסיומה נעצרו והובאו היום לדיון הארכת מעצר בפני השופט אור ממון בבית המשפט השלום בתל אביב, המשטרה ביקשה מהשופט להאריך את מעצרם בשמונה ימים בנימוק כי הם מהווים סכנה לציבור ועלולים לשבש את החקירה שנפתחה.

בדיון טען נציג המשטרה כי "המעורבים הישירים במחדל, הם האקדח המעשן". אך השופט דחה את עמדתם ושיחרר את השניים והסביר בהחלטתו כי  "כבר עתה עולים שמות ראשי חשודים נוספים, חלקם ייתכן ומשמעותיים מאלה הנחקרים. כך למשל הגורם שבנה את הטריבונה, הגורם שאירגן וקיים את האירוע. כבר כעת נראה כי חלקם של החשודים הינו שולי, אם בכלל".

עוד אמר השופט בהחלטתו כי "מעיון בתיק עולות ראשי חשדות נוספים". השופט הצביע על הגורם שבנה את הפרענצ'ס, או מי שאפשר וארגן את התפילה ההמונית, "מדובר בחקירה ובבדיקה שהיא חלק שולי אך בתחילתה נראית כבר כעת כי חלקם של החשודים שלפני בנושאים האחרים הינו שולי אם בכלל".

בתום הדיון שוחררו השניים למעצר בית בערבות למשך שבוע עם איסור מוחלט לשוחח בין החשודים או בין הגורמים המעורבים כולל רוב החסידות שהיו עדים לאירוע וכן חשודים נוספים שככל הנראה יוזמנו לחקירה בימים הקרובים.

עוה"ד עמית חדד, אמיר מורשתי ונועה מילשטיין, המייצגים את המהנדס, מסרו בתגובה: "בית המשפט קבע, כבר בשלב ראשוני זה, שאחריותו של מרשנו לאירוע הקריסה הטראגי שולית, אם בכלל. בהתאם, הורה בית המשפט על שחרורו, למרות בקשת המשטרה. מדובר בהחלטה יוצאת דופן כשהיא ניתנת בשלב ראשוני זה, והיא מוכיחה כאלף עדים כי למרשנו אין קשר לאירוע שנחקר. אנחנו סמוכים ובטוחים שככל שתתקדם החקירה התמונה תתבהר אף יותר ויהיה ברור שלמרשנו אין כל קשר למקרה הקשה". 

אלעד רט, עורך דינו של גבאי החסידות דוד פרויינד, מסר בתגובה: "לצערי, המעצר של החשוד אותו אני מייצג הוא מקרה קלאסי של חיפוש המטבע מתחת לפנס מצד המשטרה. מדובר במי שלא היה קשור בשום צורה לא לארגון האירוע ולא להזמנת הטריבונה שקרסה ובטח שלא לבנייתה. העובדה שבקשתה המופרכת של המשטרה למעצר לתקופה של שמונה ימים נדחתה על הסף על ידי בית המשפט מדברת בעד עצמה".

אסון קרלין בית המשפט עו"ד עמית חדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד