ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נתרפאה המשפחה

בתוך השלושים: אלמנת הרוג מירון חבקה בן

שלושה שבועות אחרי אסון מירון: נתרפאה המשפחה - לאלמנתו של האברך ר' יוסף גרינבוים ז"ל מחסידות ויז'ניץ שנהרג באסון במירון בגיל 22, נולד בן בשעה טובה ומוצלחת 

בתוך השלושים: אלמנת הרוג מירון חבקה בן
הרב יוסף גרינבוים ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

שמחה מהולה בעצב: אלמנת האברך הצעיר הרב יוסף גרינבוים ז"ל מחשובי צעירי אברכי ויז'ניץ בחיפה חבקה בן בשעה טובה ומוצלחת בתוך השלושים לאסון מירון שם נהרג בעלה יחד עם עוד 44 קדושי מירון.

מדובר בשמחה גדולה מהולה בעצב, שכן הטרגדיה הייתה מזעזעת ויוצאת דופן, הרב ר' יוסף גרינבוים ז"ל הלך לעולמו בשיא פריחתו, כשהוא מותיר כאן בארץ החיים את הוריו ורעייתו האלמנה שתחי' ובת אחת קטנה, מוכים ושבורים, אבלים ונדכאים, על אבא שהלך בפתע פתאום, הלך ולא ישוב.

כעת כפי שכתוב אם נולד בן זכר זה סימן טוב למשפחת הנפטרת, וכמו שאמרו חז"ל בירושלמי מועד קטן שבמשך כל שנת האבל מידת הדין מתוחה כנגד אותה משפחה. ואם נולד בן זכר באותה משפחה, נתרפאה כל המשפחה.

הלידה, במחלקת יולדות בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד, שמחת השלום זכר תתקיים בשבת הקרובה פרשת נשא בקרית ויז'ניץ בבני ברק בעת עריכת הטיש של האדמו"ר מויז'ניץ.

הרב גרינבוים ז"ל שהיה באותו יום חמישי בדרכו למירון, דיבר מישהו באוטובוס על כך שחז"ל במסכת ברכות אמרו כי דרכי המלחמה ביצר הרע הם 'תורה', 'קבלת עול מלכות שמים', ו'יזכיר לו יום המיתה'. נענה המנוח ר' יוסף ז"ל, כי אין צורך לעסוק יותר מדאי ב'יזכיר לו', אלא צריך לדבר מכך שהקב"ה אוהב כל יהודי...

לאחר פטירתו מצאו כי כאשר התגורר באשדוד, תרם לביהמ"ד ספר הזוהר הקדוש של רשב"י זי"ע, את הכרך של פרשת אמור... - השבוע בו התבקש לישיבה של מעלה.

הרב גרינבוים היה אברך שהלך בגדולות בעוד מצטנע בצידי דרכים. כך היה בבין הזמנים האחרון, עת אביו שיחי' שראה כיצד הוא מקפיד על סדרי לימוד לאורך כל שעות היום ממש כמו באמצע הזמן, תהה באוזניו האם לא בין הזמנים עתה, ור' יוסף השיב מיד ובטבעיות 'כאן אצלנו בקהילה לא מרגישים בכלל בין הזמנים, כולם יושבים ולומדים כרגיל', וניכר היה שבאמת כך מרגיש, שאין שום דבר מיוחד בכך שהזמן ובין הזמנים שווים אצלו לכל דבר. 

האברך החשוב ר' יוסף ז"ל היה מפארי קהילת ויז'ניץ בחיפה, נולד בשנת תשנ"ט לאביו הרב ברוך צבי גרינבוים, מחשובי הת"ח בחסידות ויז'ניץ באלעד, בן הרה"ג ר' נפתלי גרינבוים ז"ל מירושלים ומי שייסד את ארגון 'הצלה' בארה"ק, ולאמו שתחי' בת הרה"ח ר' ישראל כהן שליט"א מחשובי חסידי סקווירא בב"ב. 

בהגיעו לפרקו הקים בשנת תשע"ח את ביתו עם זוגתו החשובה שתחי', בת הרב שמואל וייס מאשדוד, בן הגאון רבי אריה וייס רב קהילת ויז'ניץ בלונדון וחתן הרה"ח ר' משה מרגליות מקרית ויז'ניץ.

 

 

יוסף גרינבוים אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד