י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"כניעה וחולשה"

בעקבות הפסקת האש: זעם בימין על נתניהו

לאחר שהקבינט הביטחוני-מדיני אישר את הפסקת האש עם חמאס, ובכך מסתיים לו מבצע 'שומר החומות', חברי הכנסת מהימין תוקפים את ראש הממשלה: "פגיעה קשה בהרתעה הישראלית כלפי החמאס" | גם בתוך 'הליכוד' ביקרו: "הפסקת אש ללא החזרת השבויים, היא פרס לטרור"

בעקבות הפסקת האש: זעם בימין על נתניהו
הפגנה למען השבת הבנים צילום: תומר נויברג, פלאש 90

על רקע הפלונטר הפוליטי ובצל הפסקת האש שתיכנס בשעות הקרובות לתוקף, במערכת הפוליטית תוקפים הערב (חמישי) את החלטת שרי הקבינט, זאת למרות שבמשך היום המשיכו ארגוני הטרור לירות לעבר שטחה של ישראל.

"הפסקת הלחימה בחמאס באופן חד-צדדי", מסר יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער לאחר ההחלטה והמשיך, "תהיה פגיעה קשה בהרתעה הישראלית כלפי החמאס ולא רק כלפיו".

עוד כתב: ‏"עם המודיעין וחיל האוויר הכי טובים בעולם - הצליח נתניהו לחלץ מהחמאס הפסקת אש ללא תנאים. מביך".

שעות לפני כן צייץ סער: "הפסקת הפעילות הצבאית של ישראל ללא הטלת מגבלות כלשהן על התעצמות והתחמשות החמאס, ובלי החזרת החיילים והאזרחים המוחזקים בעזה תהיה כשלון מדיני שאת מחירה נשלם בריבית בעתיד".

יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ׳ הגיב ואומר הערב: ‏"שומע את הגורמים המדיניים שמכחישים את הדיווח של חמאס שהסכם הפסקת האש כרוך בהתקפלות ישראלית בירושלים. אם אכן הדיווח שקרי אני מצפה בבוקר לראות את הר הבית פתוח ליהודים".

"כל דבר אחר יוכיח למרבה הצער כי החמאס דיבר אמת והגורמים המדינים שיקרו. ‏בוחרים בחרפה ומקבלים מלחמה", הוסיף.

יו"ר 'עוצמה יהודית' חבר הכנסת איתמר בן-גביר תקף: "סיום המבצע בטרם הפלת שלטון החמאס, פירושו הפוגה זמנית והתחמשות של ארגון שמטרתו לא משתנה: מחיקת מדינת ישראל".

"הפסקת אש שכזאת היא כניעה לטרור, חולשה והפקרת תושבי הדרום לחסדי החמאס. על ראש הממשלה להבין שלא נגבה אותו בכל מחיר", טען בן-גביר בציוץ בחשבון הטוויטר שלו.

למרות שהוא חבר בסיעת 'הליכוד', תקף סגן השר לביטחון פנים גדי יברקן, גם הוא את נתניהו: "הפסקת אש ללא החזרת אורון, הדר, אברה והישאם, היא פרס לטרור. לממשלת ישראל יש חוב מוסרי וערכי להשיב את הבנים עכשיו. ישראל עלולה לשחרר אלפי מחבלים בעתיד, אם לא ננצל את ההזדמנות עכשיו".

"הדרג המדיני נכשל", אמר לפני ההודעה על ההחלטה יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן בראיון ל'חדשות 12' והמשיך, "הדבר הכי מטריד בסיפור הזה, זאת ההשתלטות של חמאס על הרחוב הפלסטיני, גם במזרח ירושלים וביהודה ושמרון".

"מי שטיפח את החמאס ואפשר את ההתעצמות שלו זה נתניהו. בחודש מאי עברו 30 מיליון דולר לחמאס, מאות מיליונים כבר עברו אליו – וכל הכסף הזה הלך להתעצמות", הוסיף.

גם משפחת גולדין, אשר גופת בנם הדר הי"ד, עדיין נמצאת בעזה, הגיבה להחלטה ודורשת  מנתניהו לדעת האם השבת הבנים כלולה בהסכם הפסקת האש שהקבינט אישר הלילה.

האב השכול שמחה גולדין אמר: "נתניהו צריך להפסיק לשחק ברגשות המשפחות ולהחזיר את החיילים. הוא וגנץ יחד עם הרמטכ"ל שלחו אותם להילחם במבצע צוק איתן ועד לרגע זה הם לא שבו משדה הקרב. הזלזול במשפחות הלוחמים עובר את כל הגבולות והאחריות כולה נמצאת על כתפיהם. אנו דורשים לקבל תשובות לאלתר".

הפסקת אש שומר החומות ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד