י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שוחח שש פעמים עם נתניהו

ביידן בירך על הפסקת האש: נמלא את מלאי כיפת ברזל

בתום 11 ימי לחימה ישראל נכנסה הלילה להפסקת האש, כאשר זמן קצר קודם לכן נשא נשיא ארה"ב הצהרה מיוחדת שבה הודה לנתניהו ולנשיא מצרים שהיו מעורבים במאמצים לנצירת האש | הוא הבטיח לשגר סיוע הומניטרי לעזה וכן לספק מימון למערכת כיפת ברזל

ביידן בירך על הפסקת האש: נמלא את מלאי כיפת ברזל
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

זמן קצר לפני כניסת הפסקת האש לתוקפה בשעה 02:00, נשא נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הצהרה בבית הלבן שבה התייחס לישראל.

"קיימנו דיונים אינטנסיביים ברמה גבוהה, שעה-שעה, פשוטו כמשמעו, עם מצרים, הרשות הפלסטינית ומדינות אחרות במזרח התיכון במטרה לעצור את הסכסוך הממושך" אמר ביידן לעיתונאים.

ביידן אמר כי וושינגטון תפעל עם האו"ם וגורמים בינלאומיים אחרים בכדי לספק סיוע הומניטרי מהיר לשיקום מחדש של עזה, לדבריו, הסיוע יתואם עם הרשות הפלסטינית, בראשות הנשיא מחמוד עבאס, ביידן אמר כי הסיוע יגיע לפלסטינים "באופן שאינו מאפשר לחמאס להשתמש בכסף לחדש את ארסנל הנשק שלו". ארצות הברית גם התחייבה למלא את המלאי של טילי כיפת ברזל שסייעו לישראל להדוף למעלה מ-4,300 רקטות שנורו לעבר ישראל מעזה במהלך הלחימה.

ביידן אמר על ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא דיבר איתו כמה פעמים בימים האחרונים, "דיברתי עם נתניהו שש פעמים מאז תחילת המבצע. הדגשתי כי ארצות הברית תומכת בזכות של ישראל להגן על עצמה", אמר הנשיא הדמוקרטי.

‏ביידן גם הודה לנשיא מצרים, א-סיסי שהיה לו תפקיד מרכזי בתיווך הפסקת האש הזאת. רועי קייס כתב לענייני ערבים בכאן 11, כתב על כך אתמול, כי ‏"המנצחת הגדולה של הערב הזה לפי שעה היא מצרים ששוב ממצבת את עצמה כגורם משמעותי בזירה הפלסטינית. ובנוסף א-סיסי קיבל היום הכרה בתפקיד הזה מהממשל החדש בוושינגטון שהוא הרבה פחות נוח לו מאשר הממשל הקודם".

ג'ו ביידן הפסקת אש שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד