י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שר החוץ סייר בהריסות בפתח תקווה

המועמדת לתפקיד הקנצלרית: "מזועזעת מהתקיפות נגד ישראל"

מאז תחילת מבצע 'שומר החומות', פוליטיקאים גרמנים משמיעים הצהרות נחרצות בעד ישראל, אתמול התייצבה צמרת הפוליטיקה הגרמנית באירוע תמיכה בישראל בבית הכנסת המרכזי בברלין

המועמדת לתפקיד הקנצלרית: "מזועזעת מהתקיפות נגד ישראל"
הייקו מאס בהריסות בפ"ת צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

במקביל לביקורו התקדימי של שר החוץ הגרמני הייקו מאס בזירות נפילות הטילים בישראל, יחד עם שרי חוץ בכירים מאירופה. המועמדת הבכירה לתפקיד הקנצלרית התייצבה לצד ישראל ואמרה: "זכות הקיום של ישראל זהה לזכות הקיום של גרמניה".

ככל שנוקפים ימי המלחמה, כך יותר ויותר מדינות בעולם מנסות להתערב בעד ונגד ומשמיעות הצהרות פומביות. אחת המדינות הבולטות בתגובות האוהדות לישראל, מצד בכיריה, היא גרמניה. כבר מהרגע הראשון של המבצע, שר החוץ הייקו מאס, פרסם בפומבי הצהרה שכולה תמיכה חד משמעית בישראל, ואתמול, חמישי, אף נחת לביקור הזדהות ותמיכה בישראל וביקר באתרי נפילות הטילים בישראל, יחד עם שרי חוץ נוספים מאירופה, לצד שר החוץ הישראלי גבי אשכנזי.

בימים האחרונים נערך אירוע מיוחד בבית הכנסת המרכזי של ברלין, בהשתתפות צמרת הפוליטיקה הגרמנית - ובהם המועמדת לתפקיד הקנצלרית מטעם מפלגת הירוקים אנאלה ברבוק - שם הושמעו התבטאויות חסרות תקדים בעד ישראל ונגד הפלסטינים.

הבכירים התקבלו בבית הכנסת על ידי רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, ובזה אחר זה עלו לשאת דברים באירוע ששודר בכלי התקשורת המרכזיים של גרמניה וזכה לחשיפה של עשרות מיליונים.

"זכות הקיום של ישראל זהה לזכות הקיום של גרמניה", אמרה המועמדת לתפקיד הקנצלרית ומי שזוכה במיקום הכי גבוה בסקרים עד כה. "זכות הקיום של ישאל שייכת לזכות הקיום של גרמניה. אני מזועזעת מאירועי הימים האחרונים. הרקטות והתקיפות נגד ישראל, נגד אנשים שהיו בדרך לעבודה ונגד משפחות. אני גם מזועזעת שבתי כנסת מותקפים".

"הטרור נגד ישראל הוא פשע", אמרה שרת המשפטים, הנחשבת לאחת הדמויות הבולטות בפוליטיקה הגרמנית, "כל בית עירייה צריך להניף את דגל ישראל".

אמירות נחרצות נוספות השמיעו שרים ובכירים נוספים, וביטאו את דעתם החד משמעית בעד ההגנה של ישראל ונגד הטרור העזתי. "התמיכה הגדולה של הפוליטיקאים הגרמנים היא קרן אור", אומר הרב טייכטל, "בעוד מנהיגים בעולם מנסים ליצור סימטריה ומשגרים תגובות מאופקות, אנחנו שומעים כאן פוליטיקאים הגונים שיודעים להבדיל היטב בין האור לחושך, ויש לכך השלכות חיוביות מאוד".

הייקו מאס שומר החומות קנצלרית גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד