י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ביתו הושחת

צפו: מוסלמי שהעז להגן על ישראל הותקף

מוסלמי בריטי שהעז להביע דעה אחרת באשר ללחימה בין ישראל לחמאס, נתון בסכנת חיים לאחר שפורסמו איומים על חייו | בריונים מוסלמים אף פרצו לביתו והשחיתו אותו • צפו

צפו: מוסלמי שהעז להגן על ישראל הותקף
מיגון ביתו של המופתי צילום: מתוך הטוויטר שלו

מופתי אבו לייט, מוסלמי בריטי מבירמינגהם שבבריטניה, פעיל רשת מוכר ברשתות החברתיות, הותקף בביתו על ידי מוסלמים אנטישמיים לאחר שהם "פחות התחברו" לפוסטים שלו שצברו תאוצה משמעותית ברשתות החברתיות. אבו לייט מרבה לכתוב על נושאים תיאולוגיים אסלאמיים, והפעם הוא כתב כי יש להגיע להבנות עם ישראל.

ביום שבת האחרון פרסם הצעיר סרטון ביוטיוב בן 30 דקות שכותרתו "המצב הפלסטיני והעוול הישראלי". בסרטון הוא הביע את אי שביעות רצונו מהפעולות של ממשלת ישראל, ואז העלה את הרעיון של "הגירה בגלל לחצים חברתיים חיצוניים" ואמר כי זה "דבר שהפלסטינים יכולים לעשות אם הם מרגישים שאין להם עתיד באזור" זו הייתה למעשה קריאה להגן על החיים על ידי הגירה, פלסטינים רבים ברשתות חלקו על עמדה זו, שהינה תפיסה איסלאמית היסטורית".

סרטון ערוך של דבריו פורסם ביוטיוב ולמחרת אספסוף גברים מוסלמים שבר את חלונות ביתו ונכנס אליו בזמן שמשפחתו היתה בפנים, בתיעוד שפורסם, ניתן לשמוע את אחד המתפרעים צועק את שמו של האיש, בעוד שאחרים מאיימים עליו כי הוא "מעז למסור את אל-אקצה", ביתו הושחת קשות, הגברים צעקו דברי איום והפחידו את בני המשפחה.

אבו לייט כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר המקרה, "הבריונים האלה תיעדו את עצמם והפיצו בקבוצות וואטסאפ, המשטרה קיבלה כעת את הסרטונים והטיפול בהם מתבצע בדחיפות, אם למישהו יש מידע כלשהו על כניסתם של אנשים אלה או שמזהה את קולם, אנא העבירו לי או צרו קשר עם המשטרה".

עוד כתב, "בריונים פרצו לביתי כשהם צועקים "פלסטין חופשית", תמיד הייתי פרו פלסטיני אבל דיברתי על פתרונות מציאותיים של שתי מדינות או הגירה, זו תוצאה של כל אלה ששונאים אותי ומעוותים את דברי, זה מגעיל".

מוסלמי בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד