י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר שוך הקרבות

הרב מציג: אלו התנאים לסולחה עם הערבים

לאחר שוך הקרבות בערים המעורבות, הרב שמואל אליהו, מבכירי רבני הציונות הדתית ורבה של צפת, קורא לערבים ליישם ארבעה תנאים כדי לעשות עם היהודים סולחה: "אם יקוימו - נהיה מוכנים לשבת איתם" | בנוסף טען: "בלי ארבעת התנאים, אין לפורעים מקום במדינה"

הרב מציג: אלו התנאים לסולחה עם הערבים
pixabay

לאחר שתמך בממשלת ימין שתישען על מנסור עבאס וחזר  בו מאוחר יותר בעקבות הפרעות בעיר לוד, הבוקר (שישי) מתפרסם מאמר של הרב שמואל אליהו, רבה של צפת ומבכירי רבני הציונות הדתית, בעלון 'עולם קטן', שבו הוא מציב תנאים לסולחה עם המגזר הערבי.

"הרבה אנשים הציעו לי מפגש עם אנשי דת מוסלמים כדי לעשות סולחה וליישב את ההדורים שנוכל לחיות בשלום", שיתף הרב והמשיך, "ובאמת, מי לא רוצה שלום? אומנם, אם באמת חפצי חיים אנחנו, אסור לנו לעשות איתם סולחה אחרי כל מה שהם עשו לנו בימים האחרונים".

רבה של צפת המשיך וטען: "כמעט כל החברה הערבית במדינת ישראל הייתה שותפה לפרעות שלהם. חלק היה שותף במעשה של ממש וחלק שותפים בשתיקה או בשמחה. הרוב המוחלט של הנכבדים שלהם לא השמיעו שום קול מחאה כנגד הפרעות".

"לכן חשוב לזכור כי אצל הערבים נוקמים את הדם השפוך לפני כל סולחה. רק אחרי הנקמה עושים סולחה. אם הצד השני לא שילם בדם, הוא יחזור שנית על הרצחנות שלו", הוסיף.

עוד כתב הרב אליהו: "אנחנו לא נרד לרמה שלהם ולא ננקום את הדם השפוך, לכן אין שום אפשרות בלי לקבל ארבעה דברים לפני הישיבה הראשונה על סולחה".

"התנאי הראשון הוא גינוי חד-משמעי של כל הפרעות שהערבים עשו", התנה הרב אליהו והמשיך, "לא גינוי לכל מי שעשה, יהודי או ערבי, רק גינוי לכל הפרעות שערבים עשו. אי אפשר להשוות ערבי אחד שקיבל מכות בבת ים למאות יהודים שקיבלו מכות מערבים".

"התנאי השני הוא שהקהילה הערבית תאסוף כסף מאנשיה ותשלם את מחיר כל מה ששרפו והזיקו והרסו באותה עיר. שישלמו מחיר מלא של המכוניות, המשאיות, הבתים, הישיבות, בתי הכנסת, המועדונים, כל מה ששרפו – שישלמו טבין ותקילין במזומן ולא בהבטחות שאין מאחוריהן כיסוי", הוסיף.

"התנאי השלישי", כתב הרב אליהו, "שיסגירו את כל הנשק שיש להם. הם לא יכולים לשמור בבית שלהם נשק ותחמושת מוכנים נגדנו ולהושיט לנו יד לשלום. זה לא הולך ביחד".

הוא המשיך: "התנאי הרביעי הוא שיסגירו את כל הפורעים שעשו לינץ'. את כל מי שירו אש חיה. את כל הפורעים שזרקו על יהודים בלוקים. את כל מי שזרקו בקבוקי תבערה לבתים של יהודים".

"בלי ארבעת התנאים הללו אין לפורעים הללו מקום במדינת ישראל. הם צריכים להיות מגורשים על ידי ממשלת ישראל למקומות אחרים בעולם. רק אם ארבעת התנאים הללו יקוימו, נהיה מוכנים לשבת איתם על הדרך לחיות בשכנות טובה בערים המעורבות".

סולחה הסכם שלום דרכי שלום הרב שמואל אליהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד