י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חוזרים לפוליטיקה

חלום בלפור התפוגג: היחסים של בנט ושקד עלו על שרטון

עם תחילת מבצע 'שומר החומות' הימם יו"ר ימינה נפתלי בנט את המערכת הפוליטית והבהיר כי ממשלת השינוי חדלה מלהתקיים. על פי דיווחים שונים, שותפתו לחיים הפוליטיים איילת שקד, היא זו שעמדה מאחורי המהלך | כך מנתהלים השנים כיום

חלום בלפור התפוגג: היחסים של בנט ושקד עלו על שרטון
נפתלי בנט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אמש (חמישי) שעתיים לאחר חצות נכנסה לתוקפה הפסקת האש, היום דווח כי פיקוד העורף הסיר את ההגבלות השונות ברחבי הארץ. ועיני כולם נודדות חזרה מהזירה הביטחונית אל זו הפוליטית.

עם תחילת מבצע 'שומר החומות' הימם יו"ר ימינה נפתלי בנט את המערכת הפוליטית והבהיר כי ממשלת השינוי חדלה מלהתקיים. על פי דיווחים שונים, שותפתו לחיים הפוליטיים איילת שקד, היא זו שעמדה מאחורי המהלך. ב'ידיעות אחרונות' סקרו את מערכת היחסים של השניים, שעלתה על שרטון.

בכתבת מגזין נרחבת על המשבר בין הזוג בנט ושקד עולה כי מהרגע שנפגשו לראשונה לפני 15 שנה, הם הפכו לבלתי נפרדים. אבל דווקא עכשיו שנייה לפני שהצליחו להוציא לפועל תוכנית שתשים אחד מהם בבלפור, יחסי השניים הידרדרו לשפל חסר תקדים.

גורם פוליטי בכיר אף צוטט: "יש נתק בין הצדדים, כשכבר מדברים זה גולש לצעקות". הגורם הבכיר שהיה מעורב במו״מ להקמת ממשלת השינוי הוסיף ואמר: "מאז נפילת ממשלת השינוי בנט נמצא במצב נפשי כמעט הזוי. הוא עוד לא מבין שזה נגמר. הוא עוד מתקשר לראשי מפלגות ואומר להם שזה לא נגמר, למרות שכל המפלגה שלו עזבה אותו. מדברים על קריסה מוחלטת שלו".

גורם פוליטי אחר צוטט בכתבה: "ממשלת השינוי מעולם לא הייתה על הפרק - בנט ידע כל הזמן שאיילת מתנגדת לזה, הוא יידע שלא תתמוך בזה. נתניהו פירק אותם מבפנים. הוא מכיר אותם מלפני ולפנים, הוא ידע בדיוק על מי ללחוץ, איפה ומתי. נתניהו בחש להם בתוך המפלגה והגיע עד לבני משפחת הח״כים ולבוסים שלהם לשעבר".

"למשל, לבעלה של עידית סילמן הוצע לעמוד בראש חברה ממשלתית, לסילמן עצמה הוצע להיות סגנית שרת הבריאות. לאביר קארה הוצע את תפקיד שר הכלכלה. לכולם פנו, הראשון שנשבר היה שיקלי" סיפר הגורם, והבהיר: "איילת פגיעה ורגישה, בתקופת הלחץ היא עקבה אחרי כל כותרת וציוץ בטוויטר. היא גם הרבה יותר לחיצה מבנט שמתנהל בגישה 'רובוטית'. אבל גם בנט עצמו שכבר איבד את ח״כ שיקלי, חשש שח״כים נוספים יכרעו תחת נטל ההפגנות ונכנע".

בנוסף צוטט גורם בכיר המעורב במשא ומתן: "גם אחרי ששקד קיפלה אותו, בנט עשה טעות גדולה שהדליף את ההודעה שממשלת השינוי לא באה בחשבון. באותו רגע הוא איבד את הקלפים מול נתניהו. בנט היה יכול להיות ראש ממשלה ברוטציה, עכשיו הוא לכל היותר יקבל את משרד הכלכלה".

נפתלי בנט איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד