י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"צריכים להתפלל על הזוגות"

הרבנים החרדים ביקרו ב'מרכז הרב'

רבני מכון דורות, העוזר לזוגות חשוכי ילדים עלו למעונו של ראש ישיבת מרכז הרב וחבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי יעקב שפירא שבירכם: "מלבד מה שאנחנו מאחלים להם הצלחה וסייעתא דשמיא, צריכים להתפלל על הזוגות. הקב"ה לא רק שולח את התרופה אלא יודע להמציא את הדברים שנצרכים לכל דור". צפו

הרבנים החרדים ביקרו ב'מרכז הרב'
הגאון רבי יעקב שפירא צילום: צילומסך

ראשי ורבני מכון דורות, העוזר לזוגות חשוכי ילדים, עלו השבוע להתברך במעונו של ראש ישיבת מרכז הרב וחבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי יעקב שפירא.

בפתח השיחה רבה של אור יהודה ומייסד המכון הגאון רבי ציון כהן שיתף וחשף טפח מחייו האישים שהובילו לפני מספר שנים לייסוד המכון הייחודי. הרב כהן ורעייתו חוו את הקושי כזוג חשוכי ילדים במשך כ-11 שנים. לאחר לידת בנם הבכור, הוא הרגיש צורך לסייע לזוגות חשוכי ילדים. "אין ספק שהכול מכוח ברכתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל שבזכותו נפקדנו בשלישייה", אמר.

הרב איתי כהן, ראש המכון סיפר כי יחודו של המכון הוא השילוב בין ההלכה היהודית לרפואה המודרנית – ובדרך קבלת ההכרעות ההלכתיות הכפופות לשיטתו ומשנתו של מרן הרב עובדיה יוסף. "בשאלות כבדות משקל, מכריעים גדולי ישראל ובראשם הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף, ופוסק המכון חתנא דבי נשיאה הגאון רבי אהרון בוטבול, ראש בית ההוראה 'יביע אומר'".

בתום פגישה לבבית, בירך הרב שפירא את המכון: "זכה הדור שלנו לדברים שלא היו במציאות כמעט בדורות קודמים, הנכונות והאפשרויות לטפל ולעזור ולעודד את הזוגות הצעירים שעדיין לא זכו לפרי בטן, וזה ממש אכשר דרא. ולכן אנחנו צריכים להוקיר טובה למכון דורות שידיו רב לו בתחומים הללו ואין חכם כבעל ניסיון. ואנחנו מצידנו מלבד מה שאנחנו מאחלים להם הצלחה וסייעתא דשמיא, צריכים להתפלל על הזוגות כמו שחז"ל אומרים 'לא מהכל אדם זוכה להרפא'. שהשלוחים אליהם הם פונים יהיו שליחים נאמנים. שהקב"ה שהוא בורא רפואות, הוא לא רק שולח את התרופה אלא יודע להמציא את הדברים שנצרכים לכל דור. נברך את ראשי מכון דורות שיהיה להם סייעתא דשמיא ושירבו הרבה ילודה בישראל. שלא בכדי זו המצווה הראשונה בתורה, לקיים את מה שהקב"ה הבטיח לאברהם אבינו 'ומי גוי גדול אשר לו אלוקים קרובים אליו'".

הרב יעקב שפירא הרב ציון כהן מכון דורות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד