י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בניגוד להצהרות הניצחון

ביקורת קשה בקבינט על המודיעין הישראלי: "עלוב"

לפי הפרסום ב'הארץ', בישיבת הקבינט שנערכה אמש ובסיומה הוחלט על הפסקת אש מול חמאס, הביעו השרים וראש הממשלה חשש מאווירת ניצחון של חמאס וכן הועלו טענות נגד המודיעין הישראלי ונגד המבצע עצמו

ביקורת קשה בקבינט על המודיעין הישראלי: "עלוב"
כוחות צה"ל סמוך לרצועה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש (חמישי) התכנסו חברי הקבינט הביטחוני כדי לדון בהפסקת האש, בסיומה הצביעו השרים בעד הפסקת האש שנכנסה לתוקף החל משעה 2:00 לפנות בוקר ועד כה נשמרה משני הצדדים.

לפי הכתב יהונתן ליס מ'הארץ', בישיבת הקבינט שררה אווירת נכאים והועלה חשש מפני תמונה ניצחון של חמאס. כמו"כ, לפי הפרסום נמתחה ביקרות על החומרים שהשיג המודיעין הישראלי ברצועה ואף היו השגות לגבי הצלחת המבצע.

ליס כותב כי ראש הממשלה והשרים הביעו חשש בישיבת הקבינט שהמבצע יסתיים באווירת ניצחון של חמאס. לדבריו, גורמים שהשתתפו בישיבה מתחו ביקורת על המודיעין הישראלי והוא כונה "עלוב" מאחר שלא סיפק מטרות "משנות מציאות" לתקיפה, ונטען כי לא הושגה תוצאה מבצעית מוצלחת.

עוד נאמר בדיון לפי הפרסום ב'הארץ', כי חיל האוויר כשל בהשמדת מרבית מנהרות ההגנה של חמאס, שהייתה אחת ממשימות הדגל של המבצע. וכן נמתחה ביקורת גם על כך שישראל לא פעלה בתוך הרצועה אלא בתקיפות מהאוויר בלבד.

עוד פורסם כי שרים תהו איך ייתכן שירי הרקטות נמשך עד תום המבצע, ושצה"ל לא הצליח להתנקש בבכירי חמאס - יחיא סינוואר ומוחמד דף.

קבינט בטחוני שומר החומות בנימין נתניהו חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד