ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"קשה להשמיע ביקורת לגיטימית"

התמיכה הגרמנית בישראל הרגיזה את המוסלמים

קצת לפני הפסקת האש בין ישראל לחמאס, נערכה הכיכר מאחורי שער ברנדנבורג בברלין עצרת תמיכה גדולה בישראל. מוסלמי שעבר במקום ערך מחווה לפלסטינים: "יש לי הרגשה שלאף אחד לא אכפת מכל הילדים שנהרגים בצד השני"

התמיכה הגרמנית בישראל הרגיזה את המוסלמים
שר החוץ הגרמני במקום נפילת הטילים בפ"ת צילום: ריקי שמעונוביץ

שעות ספורות לפני שישראל וחמאס הסכימו להפסקת אש ביום חמישי בערב, כאלף איש מילאו את הכיכר מאחורי שער ברנדנבורג בברלין. חלקם עטו דגלי ישראל, חלקם הצמידו דגלים זעירים למסכות פנים, אחרים נשאו כרזות עם סיסמאות כמו "לישראל הזכות להגן על עצמה" ו"לשחרר את עזה מחמאס".

הסלוגן בהפגנת התמיכה בישראל אתמול בגרמניה, היה "סולידריות עם ישראל - נגד כל האנטישמיות", ואורגנה על ידי קבוצה של אגודות ועמותות יהודיות ולא יהודיות, כמה פוליטיקאים בולטים נשאו נאומים - כולם חזרו על "האחריות המיוחדת של גרמניה להגן על ישראל" בשל ההיסטוריה של גרמניה.

סגן הקנצלר ושר האוצר בגרמניה, אולף שולץ, אמר כי הבטחת ביטחון המדינה היהודית היא בין המטרות והשאיפות הלאומיות של גרמניה. "שום דבר לא מצדיק את ירי אלפי רקטות על מדינת ישראל על ידי ארגון טרור שמטרתו המוצהרת היא הריגת יהודים והשמדת ישראל" אמר.

ההפגנה ביום חמישי באה בעקבות עלייה בהתקפות אנטישמיות והפגנות בגרמניה נגד ישראל ונגד יהודים בימים האחרונים.

"כל מי ששורף דגלי ישראל מול בתי כנסת, זורק אבנים, מעודד ירי רקטות לעבר תל אביב, אינו מכונה מבקר ישראל", אמר הפוליטיקאי הבכיר במפלגה הירוקה, סם אוזדמיר, למפגינים והוסיף: "הם פשוט אנטישמיים בנאלים".

עם זאת, יש אנשים שטוענים שהמרחב לביקורת לגיטימית על פעולות ממשלת ישראל הוגבל בגלל פעולותיהם הקיצוניות של האנטישמים.

יוסף, מוסלמי צעיר, רכב על אופניים ליד שער ברנדנבורג ועצר ליד ההפגנה כשהוא לובש כאפיה, "אני לובש את זה בסולידריות עם הפלסטינים", הוא אומר. "עצוב להסתכל למעלה ולראות רק את דגל ישראל וגרמניה שם למעלה על הבמה. יש לי הרגשה שלאף אחד לא אכפת מכל הילדים שנהרגים בצד השני. וקשה להשמיע ביקורת לגיטימית על ממשלת ישראל". כך דווח האתר DW.

מפגינים פרו פלסטינים רבים טענו בימים האחרונים, כי אסור להשמיע קולות נגד ישראל, וכל ביקורת לגיטימית הופכת לביקורת אנטישמית, המפגינים שכחו לספר על הקללות והאיומים נגד יהודים בהפגנות הללו.

"יש לי משפחה בעזה", הוא אמר. "הם מסתדרים טוב. אבל קשה. לגרמניה יש את האחריות הזו, אבל תגובת הממשלה היא באופן חד צדדי".

אחת מחברות האגודה הגרמנית-ישראלית, מרגרט קריקובסקי, אמרה עם זאת כי "זה לא הזמן לבקר את הפוליטיקה של ממשלת ישראל, ישראל מנסה להגן על עצמה".

ברלין גרמניה עזה שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד