י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חוסלו ברגע האחרון

נחשף: שלוש שעות קודם הפסקת האש צה"ל סיכל פיגוע משמעותי

יממה לאחר הפסקת האש נחשף כי מספר שעות קודם תחילתה בלילה שבין חמישי לשישי, צה"ל חשף חוליית חמאס שעשתה דרכה במנהרה תת-קרקעית ככל הנראה במטרה לבצע פיגוע בחיילים שפעלו בסמוך לגבול בין ישראל לרצועה | בצה"ל זיהו את האיום והצליחו לנטרלו בזמן

נחשף: שלוש שעות קודם הפסקת האש צה"ל סיכל פיגוע משמעותי
מחבלי חמאס צילום: צילום מסך

מאז נכנסה הפסקת האש לתוקף לאחר החלטת הקבינט, בלילה שבין חמישי לשישי, השקט מול הרצועה נשמר. בעזה מפנים כעת את המאמצים לאיתור פעילי טרור שנלכדו מבעד ההריסות במהלך תקיפות צה"ל וכן לשיקום ההרס הרב ברחבי העיר.

אך נדמה שגם להצלחת הפסקת האש נדרש מאמץ ישראלי צבאי לא מבוטל. ב'חדשות 12' נחשף כי שעות בודדות קודם כניסת הפסקת האש לתוקף, סיכל צה"ל פיגוע שתכנן ארגון חמאס.

כעת מתברר כי שעות ספורות קודם כניסת הפסקת האש לתוקף, עשרות רבות של מטוסי חיל האוויר חמושים חגו מעל שמי הרצועה במטרה לסכל מהלך התקפי של חמאס שרצה בכל מאודו להביא הישג משמעותי מול ישראל, לאחר שבמהלך המבצע כל ניסיונותיו של ארגון הטרור להפתיע את ישראל ולגבות מחיר עלו בתוהו וסוכלו על-ידי צה"ל.

לפי הפרסום, שלוש שעות קודם כניסת הפסקת האש, ביום חמישי סוכל אירוע שיכול היה להיות דרמטי ואף לסכל את הסכם הפסקת האש.

ירון אברהם חושף כי בשעה 23:00 זיהו בצה"ל חוליה של חמאס במנהרה תת-קרקעית, וההבנה המידית בצבא הייתה שאותה חוליה מנסה לחצות באמצעות מנהרה לעבר השטח שגובל עם ישראל, כנראה במטרה לפגע בחיילים שפעלו באותה העת בגבול הרצועה.

החוליה זוהתה במהירות וחיל האוויר תקף אותה בעודה במנהרה וחיסל את פעילי החמאס. ההנחה הסבירה בצה"ל היא שכוונתם של המחבלים הייתה לצוץ בסמוך לגבול בתוך שטח הרצועה בגלל אותו מכשול תת-קרקעי שהעמידה ישראל בגבול והושלם לפני כשלושה חודשים במטרה לסכל כל חדירה עוינת לשטח העוטף.

גורמים בכירים מבהירים כי לו הייתה תכניתם של אנשי חמאס יוצאת לפועל, הסכם הפסקת האש היה קורס כיוון שצה"ל היה מחויב להגיב וכך הסבב היה נמשך עד עצם היום הזה.

חמאס רצועת עזה שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד