י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רגע לפני הפסקת האש

נחשף: הישג דרמטי לצה"ל ביומיים האחרונים למבצע

הפרשן עמית סגל חושף כי במהלך 48 השעות האחרונות של המבצע בעזה, בצה"ל ובדרג המדיני החליטו לנסות ולהביא הישג משמעותי מול חמאס. לפי הדיווח, ההישג שעדיין נשמר בסוד, הושג קודם הפסקת האש

נחשף: הישג דרמטי לצה"ל ביומיים האחרונים למבצע
חיילים בגבול עזה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מספר ימים לתחילת מבצע 'שומר החומות' כבר החלו דיבורים על הפסקת אש. מספר עיתונאים קידמו את הפסקת הלחימה במהדורות המרכזיות, אחרים הגדילו עוז ואף טענו ללחץ בין לאומי שקורא לישראל לנצור את הנשק.

כעת מתברר, כך לפי הפרסום של פרשן 'חדשות 12' עמית סגל, שבמהלך 48 השעות האחרונות של המבצע, הצבא הביא הישג משמעותי מול חמאס.

במהלך אותם ימים התעקשו בדרג המדיני והצבאי שלא להפסיק את המבצע אל מול דרישה פומבית של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להפסיק את הלחימה.

לפי הפרטים שנחשפים, הצבא הודיע לדרג המדיני 48 שעות קודם הפסקת האש שהשיג את יעדיו המבצעיים מול חמאס, אך מתברר שהיה עוד דבר, עוד הישג שבצבא ובדרג המדיני ניסו להשיג, כזה שעדיין לא נחשף ואכן בצה"ל הצליחו להביא אותו הישג במהלך ה-48 שעות האחרונות של המבצע.

סגל מספר כי בדיונים בין ראש הממשלה ושר הביטחון עם הדרג הצבאי הוחלט לנסות ולהביא את אותו הישג ביומיים האחרונים קודם הפסקת האש.

הפרטים הללו מתחברים לדברים שאמרו ביום שישי ראש הממשלה ושר הביטחון גנץ בהצהרתם בקריה בתל אביב, שרמזו על הישגים שעדיין לא ניתן לחשוף וכאלה שבחמאס אולי יודעים אך נמנעים לספר ואולי אף כאלה שחמאס עדיין לא נחשף להם.

ביום שישי אמר ראש הממשלה נתניהו בתדרוך מהקריה: "כראש ממשלת ישראל הדבר היחיד שמנחה אותי בעת מבחן הוא שמירת ביטחונה של ישראל, הגדרתי בהתחלה יעד לפגוע בחמאס ולהחזיר את השקט ולבסוף את ההרתעה. וכך עשינו", ציין ראש הממשלה ורמז, "לא הכול ידוע לציבור ולא הכול ידוע לחמאס, בשלב הזה אני אומר שעשינו דברים נועזים".

שומר החומות עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד