ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חמאס והתפרעויות

מה חושבים במגזר? כותרת הציונות הדתית

לאחר עוד שבוע עם שלל חדשות ועדכונים, עיתוני המגזר הדתי-לאומי עסקו במגוון נושאים; מבצע 'שומר החומות'; הפסקת האש עם חמאס; הפוגרומים והעימותים בערים המעורבות; וגם קצת פוליטיקה | 'בחדרי חרדים' עם כל הכותרות

מה חושבים במגזר? כותרת הציונות הדתית
עיתון בשבע צילום: עיתון בשבע

המתיחות בין שני הקצוות במגזר הדתי-לאומי, החרד"לים והלייטים, על הסוגיות בפוליטיקה, דת ומדינה ומשמעות המגזר מספקות כותרות שונות ומעניינות בעלוני סוף השבוע. 'בחדרי חרדים' ריכז את כולם.

העיתון המרכזי במגזר הוא 'מקור ראשון', שמופץ בעיקר בקרב הציונות הדתית אך גם נמצא אצל קוראים המזוהים עם הימין. בכותרת הראשית עסקו כמובן בהפסקת האש: "בלחץ ארצות הברית: ישראל הסכימה להפסיק את התקיפות בעזה", נכתב.

מתחת לשלל כותרות המאמרים והדעות של כותבי העיתון, בולטת מודעה פוליטית אשר מכוונת ליו"ר 'תקווה חדשה': "גדעון, מה לך עם ולשמאל??" ממשלת ימין צו השעה". כזכור במהלך השבועות האחרונים פורסמו גם מודעות נגד ראשי 'ימינה', אלא שהאחרונים הודיעו כי לא הולכים לממשלת השינוי.

העיתון השני הנפוץ במגזר הוא 'בשבע', אשר מזוהה יותר עם הזרם החרד"לי במגזר. העיתון נשלח ביום חמישי, כך שהוא לא יתייחס להפסקת האש, אך קרא להמשיך את המבצע: "להשלים את המלאכה", נכתב בכותרת.

בנוסף למבצע 'שומר החומות', בעיתון עסקו בהתפרעויות בערים המעורבות, אשר עליהן נכתבו גם טורים משמעותיים, ובנוסף ראיינו את אשתו של אלעד ברזילי, יהודי שנפצע קשה מלינץ׳ בעכו.

לאחר העיתונים, ישנם את העלונים המופצים בעיקר בבתי הכנסת, והוותיק שבהם הוא 'עולם קטן', שם בחרו לשים בראשית פרומו לכתבה שבה כתבת העלון מלווה כמה אזרחים אשר שומרים על הערים המעורבות: "יחידת שיקום השכונות", נכתב.

בנוסף, העלון ראיין את אביגדור חיות, אביו של ידידה חיות ז"ל שנהרג באסון מירון. עוד כותרת שתופסת את העין היא התייחסותם של הרב יובל שרלו והרב שמואל אליהו, מבכירי רבני הציונות הדתית, שמתייחסים אל ההפרעות בערים המעורבות.

בעלון 'שביעי', אשר נחשב לליברל במגזר, התעסקו בפרעות בערים המעורבות, ושמו בעמוד הראשי ראיון עם מאיר לאיוש, תושבי יהודי בלוד אשר נחשב ל"דובר" הקהילה היהודית: "חומת מגן", נכתב בראשית.

גם 'במצב הרוח' עסקו בפרעות בערים המעורבות, ושם התמקדו בגליל, אשר שם כמה פורעים ערבים ביצעו התפרעויות ואלימות: "מדינת ישראל הפקירה את הגליל", נכתב בכותרת הראשית.

שומר החומות מקור ראשון בשבע הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד