י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חוסר משילות

תיעוד: כך נעצר החשוד שדחף שוטר בהר הבית

כוחות מיוחדים של משמר הגבול עצרו אתמול צעיר ערבי תושב העיר העתיקה, לאחר שתועד דוחף שוטר על מדרגות הבית | התיעוד החמור עורר סערה רבה | ח"כ בן גביר: "הגיע הזמן לאפשר לשוטרים לפתוח בירי"

תיעוד: כך נעצר החשוד שדחף שוטר בהר הבית
מעצר החשוד צילום: דוברות המשטרה

במהלך מהומות שהתרחשו אמש (שישי) ברחבת הר הבית, תועד צעיר ערבי כשהוא דוחף ומפיל שוטר בשעה שההמון במקום מריע וקורא קריאות לאומניות. התיעוד שהתפרסם במהירות ברשתות החברתיות, עורר כעס רב והעלה שוב את סוגיית המשילות בשטח הר הבית.

מייד לאחר התקרית אמרו גורמים במשטרה כי זהותו של החשוד ידועה והוא צפוי להיעצר בקרוב. אמש בשעות הערב המאוחרות הצליחו כוחות מג"ב לתפוס את החשוד, תושב העיר העתיקה, והוא נעצר לחקירה בתחנת המשטרה. מהמשטרה נמסר כי "בפעילות מיוחדת של היחידה המרכזית יחד עם יחידת המסתערבים של מג"ב ירושלים וכוחות נוספים, נעצר החשוד בתקיפת שוטר בשטח הר הבית".

אתמול, כאמור, חזרו ההתפרעויות בהר הבית, כאשר כאלף ערבים החלו לידות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות המשטרה. המתפרעים החלו להפר את הסדר תוך התפרעות אלימה שכללה קריאות לאומניות לעבר כוחות המשטרה. חלקם תקפו את השוטרים שפעלו במקום.

בעקבות כך, הורה מפקד המחוז, ניצב דורון תורג'מן, להיכנס לרחבת הר הבית ללא כניסה למסגדים ולפזר את המתפרעים באמצעים לפיזור הפגנות. כ-20 בני אדם נפצעו בעימותים, רובם טופלו במקום ושניים הועברו לטיפול בבית חולים, ובמהלך העימותים נעצרו תשעה ערבים, לאחר שנתפסו מיידים אבנים.

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, קרא אתמול לאפשר לשוטרים לפתוח בירי חי לעבר המתפרעים. "בארצות הברית, על התגרות כמו שנראתה במזרח ירושלים, המחבל היה מקבל אלה בראש. אצלנו המדיניות מפקירה את השוטרים. הגיע הזמן לאפשר לשוטרים לפתוח בירי".

"האירועים שקורים בירושלים אינם בבחינת מעשי קונדס, או הפלת שוטר, או העלבת שוטר שמנופפים כלפיו באצבע, אלא מדובר בסיכון חיים של שוטר וכאשר חייו של שוטר בסכנה, החוק מתיר לו לפתוח באש. אני קורא לשר אוחנה לאפשר לשוטרים לפתוח באש חיה", הוסיף בן גביר.

הר הבית תקיפת שוטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד