י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"שמתי עליו איקס"

גנץ נועל את הדלת בפני ממשלה עם נתניהו

בתום ימי הלחימה שהסיטה את הפוליטיקה מסדר היום, במערכת הפוליטית חוזרים למציאות עם שעון העצר שדוחק לבחירות או להקמת ממשלה שנתקלה בתסבוכת סבוכה של חרמות • גנץ שולל שיתוף פעולה עם נתניהו ומעלה את הסיכוי לבחירות חמישיות

גנץ נועל את הדלת בפני ממשלה עם נתניהו
נתניהו וגנץ בפיקוד דרום צילום: לע"מ

בעוד פחות משבועיים המנדט להרכבת הממשלה שנמצא כעת בידי לפיד יעבור לכנסת ולראש הממשלה בנימין נתניהו תינתן הזדמנות נוספת לנסות ולהקים ממשלה. הסיכויים לכך לא גדולים, אבל אם היה מי שחשב שהבשורה תבוא מכיוונו של בני גנץ וכחול לבן, התאכזב בסוף השבוע מדברים שאמר בשורה של ראיונות לתקשורת.

בני גנץ סירב לדבר על פוליטיקה לאורך 11 ימי הלחימה, ושעות לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף הוא התיישב לבליץ ראיונות בערוצי התקשורת, שמלבד הנושא הביטחוני והמדיני הוא נשאל על האפשרות האם יסכים להמשיך לשבת בממשלה לצד בנימין נתניהו, אך הוא דחה את האפשרות נחרצות.

במהלך ימי הלחימה היה נראה כי נתניהו וגנץ מסתדרים היטב, בכמה הופעות פומביות הם נראו מסתודדים, ובהצהרות לתקשורת הם פרגנו זה לזה על הפעילות המבצעית, וגם ביום שישי דחה גנץ את הטענות כי נתניהו ניהל את המבצע מתוך שיקולים פוליטיים. לדבריו, "לא הייתה פה פוליטיקה במבצע הזה, וגם לא הייתי נותן לפוליטיקה להיכנס לפה", כך בראיון ל'החדשות'.

בראיונות דחה גמץ את כל האפשרויות כי ימשיך לשבת לצד נתניהו גם אחרי שהוצע לו בימים האחרונים לכהן ראשון ברוטציה: "הייתה הצעה לפני הדבר הזה שאני אהיה הראשון ברוטציה ונעשה ממשלה איתו ולא הלכתי על העניין הזה", אמר גנץ בראיון לynet והבהיר, "אני לא הולך לעניין הזה כי מדינת ישראל צריכה דרך חדשה".

עוד אמר בראיון כי האופציות מבחינתו הן: "או שישראל תגיע לשם דרך ממשלת שינוי, או שהיא תגיע לשם דרך בחירות״". בראיון ל'החדשות' הודה ו"ר כחול לבן כי הסיכוי להקמת ממשלת שינוי לאחר הודעת בנט בשבוע שאר לא קיי. לדבריו, "נדמה שרעיון ממשלת השינוי גווע", כך או כך, הבהיר שוב גנץ: "אני לא אשתף פעולה עם נתניהו".

"הוא הוליך אותי שולל במגרש הפוליטי ואיני מתכוון לחדש את שיתוף הפעולה איתו", אמר בני גנץ, כשנשאל האם שם 'איקס' על בנימין נתניהו והשיב ב"נכון". שבראיון ל'חדשות 13' אמר יושב ראש כחול לבן, "אי אפשר לעקוץ אותי יותר, כל התופינים האלה ניתנו לי מזמן ואמרתי להם לא".

בני גנץ מפלגת כחול לבן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד