י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שבים לפוליטיקה

יש עתיד מעלים את חוקי נתניהו; כיצד ינהגו בנט ועבאס?

12 ימים נותרו ליאיר לפיד להחזיק במנדט והסיכויים להקמת ׳ממשלת שינוי׳ קלושים. אך במחנה צפויים לנצל את הימים לקדם את חוקי נתניהו שימנעו ממנו להרכיב ממשלה במקרה של בחירות חמישיות • מה יעשו בימינה וברע"מ? | כל הפרטים

יש עתיד מעלים את חוקי נתניהו; כיצד ינהגו בנט ועבאס?
נפתלי בנט/מנסור עבאס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

12 ימים לפקיעת המנדט שנמצא בידי יאיר לפיד, בסיעתו, לצד יתר סיעות 'גוש השינוי' צפויים לקדם השבוע את 'חוקי נתניהו' שמטרתם למנוע ממנו להרכיב ממשלה במקרה של יציאה לבחירות חמישיות. טרם ברור כיצד ינהגו הסיעות שעומדות על הגדר: ימינה של נפתלי בנט ורע"מ בראשות מנסור עבאס.

ביש עתיד הודיעו הערב (מוצאי שבת) כי ביום שני השבוע הם יחלו בהליך חקיקה של סדרת חוקים שנועדו כאמור לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו, בהם הגבלת כהונה לשתי קדנציות ומניעת הענקת המנדט למועמד שהוגש נגדו כתב אישום.

הליך החקיקה מתחיל בהצבעה על "פטור מהנחה" בוועדה המסדרת שבראשה עונדת נציגת 'יש עתיד', שתבקש ביום שני להצביע על הליך שיאפשר לזרז את הדיון ועלות את החוק להצבעה טרומית כבר ביום רביעי הקרוב.

כדי לקדם את החוק תידרש תמיכת כל סיעות 'גוש השינוי' לצד סיעות 'ימינה' ורע"מ שעומדות על הגדר, הרוב שלהן דרוש בוועדה שם הם מהווים לשון מאזנים, וגם בדיון במליאת הכנסת, כשנדרש רוב של 61 שמדובר בתיקון חוק יסוד.

בהודעה ששיגרו מ'יש עתיד' אומרת יושבת ראש הוועדה המסדרת קארין אלהרר: "מעולם לא חזרנו בנו מהנכונות והרצון להיאבק בשחיתות, כעת משהסתיימה הלחימה הגיעה העת לעסוק בכך. החוקים שנביא לאישור הועדה ביום שני הם אמירה ערכית ברורה - לאזרחי מדינת ישראל מגיעה הנהגה נקייה וערכית שעוסקת בטובת הציבור ולא בשימור כח. מי שמחויב לשינוי מבין שאין דרך אחרת".

יש עתיד מפלגת רע"מ מנסור עבאס בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד