י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאחר הפרעות

"חולמים על שלום": מאות בהפגנה לדו-קיום

אחרי הפסקת האש עם חמאס והרגיעה בעימותים בערים המעורבות, הערב התקיימה הפגנה, המזוהה עם השמאל, הקוראות לשלום בין ערבים ליהודים: "מסרבים להיות אויבים" | יו"ר 'הרשימה המשותפת' איימן עודה תקף: "הם אבודים ומקדמים אפרטהייד"

"חולמים על שלום": מאות בהפגנה לדו-קיום
ההפגנה בכיכר הבימה צילום: תנועת 'עומדים יחד'

קוראים לשלום ולדו-קיום: מאות ערבים ויהודים השתתפו הערב (מוצ"ש) בהפגנה בכיכר הבימה בתל אביב וקראו לשוויון.

"דור שלם בעזה, בעוטף ובאשקלון יגדל עם טראומות", אמר הסופר הוותיק והאב השכול דוד גרוסמן, "המלחמה האחרונה הדגישה עד כמה שני הצדדים תקועים, פועלים על פי מנגנון אוטומטי, עוד מטח ועוד אזעקה, עוד כיפת ברזל. ואז מגיע רגע שברור שהמלחמה מיצתה את עצמה בישראל ובעזה אבל אי אפשר להפסיק, כאילו הכוח הפך להיות המטרה ולא האמצעי".

הוא המשיך: "מה שקרה בתוך הארץ זה איום ונורא. לעשות לינץ' ביהודים וערבים רק בגלל שהם יהודים וערבים זו נקודת שפל. הרוצחים הפכו באותם רגעים לחיות אדם, אבל כעת כשהרוחות נרגעו, אפשר לדבר על כל מה שקרה".

"המאבק היום הוא בין אלה ששואפים לחיות בשלום לבין אלה שניזונים משנאה ואלימות. אני מקווה שיש סיכוי שנמצא את הדרך שאבדה לנו לחיות כאן יחד בשוויון מלא, ערבים, יהודים, בני אדם", הוסיף.

גם יו"ר 'הרשימה המשותפת' איימן עודה השתתף בהפגנה, ואמר: "מדברים הרבה על חושך שיורד על הארץ הזו. אני רואה אור, אני רואה אור חזק של יהודים וערבים ביחד שיסלק את החושך. אתם האור הזה. הם אבודים, הם לא רואים את הדרך, הם מקדמים אפרטהייד".

"אבל אנחנו, יש לנו דרך", הדגיש עודה, "הם אבודים, כבר מדברים על הסבב הבא, הם לא רואים שבעה מיליון פלסטינים. אנחנו אלה שמכבדים את הזהות הלאומית של היהודים ושל הערבים, לכבד את שני העמים - יש לנו דרך".

"אומרים לנו שאנחנו חולמים, אנחנו חולמים על שלום ויודעים שאפשר להביא אותו", אמרה בכירת 'מרצ' תמר זנדברג והמשיכה, "ממשלת ישראל לא רוצה שלום. אנחנו רוצים ביפו, בלוד, בעכו, יהודים וערבים, לחיות יחד בשותפות אמת".

"האלימות הזו התפרצה בדיוק כשחשבנו שיהודים וערבים יכולים להיות יחד, באותה ממשלה. גם עכשיו אפשר להקים ממשלה אחרת בישראל, של יהודים וערבים, שלא תגיד ששמאלנים בוגדים, אלא שתתחיל להחליף את האווירה", הוסיפה.

איימן עודה דו קיום שומר החומות הבימה תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד