י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ראש בראש עם סמוטריץ'

ח"כ משה גפני לנתניהו: להשאיר את הר הבית סגור ליהודים

מול טענות שנשמעו בשבוע שעבר על כך שהעלייה להר הבית הובילה בסופו של דבר להסלמה מול חמאס, יו"ר יהדות התורה משה גפני דורש מראש הממשלה נתניהו להשאיר את ההר סגור לתפילת יהודים ומתייצב ראש בראש מול בצלאל סמוטריץ' שדורש לפתוח את ההר מיידית

ח"כ משה גפני לנתניהו: להשאיר את הר הבית סגור ליהודים
גפני במליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת

ברקע ההסלמה האחרונה שהחלה סביב הר הבית, יו"ר יהדות התורה מתייחס לנושא הביטחוני באופן חריג ודורש מראש הממשלה בנימין נתניהו להשאיר את הר הבית סגור ליהודים.

"מפני חטאינו נחרב בית המקדש וקיים חיוב כרת בעליה להר הבית. אנחנו מתפללים כל העת "ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים", אי העלייה להר היא ההוכחה העמוקה ביותר להשתייכותנו למקום קדוש זה אליו אנו מכוונים בתפילותינו מכל העולם", אמר גפני הערב.

גפני דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו, "להשאיר את הר הבית סגור ליהודים". במקביל לדרישת גפני, בחמאס הוציאו הדעה בה הציגו הישג בכך שישראל הסכימה לדרישתם בנוגע להר הבית ושייח ג'ראח, בישראל מכחישים מכל וכל ואומרים כי ההר יפתח מחדש ליהודים. 

כזכור, ערב ההכרזה על הפסקת האש הבהיר יושב ראש הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' כי לא יצטרף לממשלת נתניהו במקרה ויסכים במסגרת ההסכם לוויתור על הר הבית: "אבל אם חס וחלילה הסכם/הבנות מול חמאס יכללו, במפורש או במשתמע, פסיק שקשור לירושלים (כניעה שלך בהר הבית או בשמעון הצדיק) אתה יכול לשכוח מלהקים ממשלה", איים סמוטריץ'.

לאחר הפסקת האש ובהתייחס להודעת החמאס כי הושג הסכם עם ישראל לסגירת ההר ליהודית מיהר סמוטריץ' לכתוב: "אם אכן הדיווח שקרי אני מצפה בבוקר לראות את הר הבית פתוח ליהודים. כל דבר אחר יוכיח למרבה הצער כי החמאס דיבר אמת והגורמים המדיניים שיקרו".

שייח ג'ראח הר הבית משה גפני בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד