ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
נאבק בנציגים עוינים

השגריר: "אל תתרגשו מדיבורי הרהב והשמחה עכשיו בעזה"

דרור אידר שגרירנו באיטליה ממשיך במאבקו מול נציגים עוינים לישראל בארץ המגף | "גם אם עזה תיחרב וייוותר לוחם חמאס אחד חצי מת, הוא יזחל מבין ההריסות ויסמן ניצחון"

השגריר: "אל תתרגשו מדיבורי הרהב והשמחה עכשיו בעזה"
אידר בראיון ליד בית שספג פגיעה ישירה ביהוד צילום: באדיבות המצלם

שגריר ישראל באיטליה, דרור אידר שנאבק תקשורתית מול נציגים פלסטיניים עוינים כותב פוסט מיוחד בו מסביר מדוע חמאס לא ניצחו.

"גם אם עזה תיחרב וייוותר לוחם חמאס אחד חצי מת, הוא יזחל מבין ההריסות ויסמן ניצחון", כותב אידר.

השגריר כתב כי "מבחינת חמאס, עצם המלחמה נגדנו היא ניצחונם, טעם קיומם. קראו את אמנת חמאס ולמדו מול מי אנו נלחמים. שני עקרונות מרכזיים במסמך היסוד של חמאס, חורבנה של מדינת ישראל, והרג יהודים באשר הם. לשם כך, כל מחיר שווה, כולל כאלף רקטות שחמאס שיגר אלינו אבל נפלו על רצועת עזה וגרמו להרג אזרחים וילדים ולהרס מבנים רבים".

"העזתים יודעים היטב מה מצבם. הם מסתכלים סביבם ורואים מה חסר ומי איננו" כתב השגריר. "משום כך, הם אינם שמחים על הניצחון – זו רק הצגה. הם שמחים על עצם הפסקת האש שהתחננו אליה נואשות, כי הפצצות ישראל הגיעו עד נפשם".

השגריר שנלחם בשבועות האחרונים בהסברה מול תקשורת עוינת, כותב כי "עכשיו ישפוך עליהם העולם כסף כדי לשקם את הריסותיהם, ושוב הם יגנבו את רוב הכסף והחומרים שייכנסו אליהם לטובת בניית מנהרות צבאיות, חימוש, ייצור טילים ורקטות, ולטובת שימון מנגנוני הטרור שלהם, גם כלפי חלק מהתושבים שנמצאים שם כבני ערובה".

לפני שחזר לרומא, לאחר חופשה שהפכה ללוחמה בחזית ההסברה בגלל שהותו בארץ, סיפר השגריר כי לקחת את התקשורת האיטלקית למקומות שספגו פגיעות טילים. "ארבע שעות לאחר הגעתי לרומא, הלכתי לתכנית הראיונות הכי מפורסמת בטלוויזיה האיטלקית, התמודדתי שם מול תעמולת השקר של השגרירה הפלשתינית שדיברה מרמאללה והאשימה רק את ישראל בכל זוועות העולם".

"נקודה אחת שחזרתי עליה במהלך השידור: את מי מייצגת הדוברת? מדוע היא מגנה על חמאס? מה הקשר בינה כנציגת הרשות הפלשתינית לבין ארגון הטרור הזה, שאינו מכיר ברש"פ כמקור סמכות, אלא השתלט על רצועת עזה תוך שהוא הרוג בנציגי הרשות? כמובן שהיו עוד טיעונים בדבריי. אגב, היא הזכירה, כמובן, פשעי מלחמה שעשינו כביכול ואת בית הדין הבינלאומי וכמובן "הכיבוש". אז אמרתי שאדרבה, מדוע אינה תובעת את חמאס בביה"ד הבינלאומי על מה שעשה לאזרחים שם ועל כך שכבש את רצועת עזה וגירש את הרש"פ?".

השגריר שיתף משהו אישי לגבי המלחמה, "במהלך החופשה שהפכה למלחמה, בקושי ראיתי את ילדיי. אבל הצלחתי לבלות לילה של התקפות טילים עם דריה המתוקה. עם הישמע האזעקה, הערתי אותה ומיהרנו לרדת מספר קומות בחדר המדרגות. הדי ההתפוצצויות אפפו אותנו. ואז שמעתי עוד דבר: את שיניה נוקשות מפחד. כל הורה מבין מה הרגשתי אז. יחד עם שיניה הנוקשות, רעד גם לבי כלפיה".

דרור אידר איטליה יהוד חמאס שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד