כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תמורת סכום אסטרונומי

הזוי זה הלוגו ה"מחודש" של 'שיואמי'

יצרנית הסמארטפונים הסינית שיאומי השיקה לוגו חדש לצד תוכנית לייצור כלי רכב חשמליים, והשקה של סמארטפון מתקפל | הלוגו החדש שעלותו נאמדת במאות אלפי דולרים זכה ללעג וקלס ברשתות החברתיות. אך מנגד יש שדווקא גיבו את מעצב העל: "גרם לכולנו לדבר על זה"

הזוי זה הלוגו ה"מחודש" של 'שיואמי'
סמארטפון שיואמי צילום: Unsplash

יצרנית הסמארטפונים הסינית שיאומי, הפכה ללעג וקלס ברשתות החברתיות לאחר שהוציאה מאות אלפי דולרים במשך שלוש שנים על לוגו מחודש שנראה דומה להפליא למקור, בו השתמשה החברה מאז הקמתה בשנת 2010.

הסרת הלוט של הלוגו החדש של חברת שיאומי, התרחשה ביום שלישי במהלך אירוע השקה, באירוע ההשקה של חברת הסלולר הפופולרית, הושקה תוכנית לייצור כלי רכב חשמליים, עם השקה של סמארטפון מתקפל.

בהשקה נחשף הלוגו - שמקבל כעת צורה של "סיבוב", שיחליף את הצורה של פינות חדות למעוגלות. ליין ג'ון, המנכ"ל, אישר כי החברה החלה בחיפוש אחר עיצוב חדש בשנת 2017, ובסופו של דבר נעזרה במעצב העל היפני, הנודע קניה הארה, מנהל העיצוב של הקמעונאית היפנית מוג'י. עלות העיצוב של הלוגו עלה 2 מיליון יואן (305,000 דולר ארה"ב), כך דיווחו כלי תקשורת בקוריאה הדרומית, החברה לא אישרה את המחיר, אך הגולשים ברשתות החברתיות החלו ללעוג לחברה ששילמה מאות אלפי דולרים.

הלוגו הישן לצד המחודש

אלפי גולשים סינים פרסמו תגובות מצחיקות ומזלזלות. "אני חושב שהחברה נעקצה, אני מציע לשיאומי להתקשר למשטרה", אחד אחר כתב, "אני יכול לעשות זאת תמורת 20,000 יואן". בתגובות נוספות הגולשים הציעו לחברה להשתמש בעיצובים של הציורים של הילדים שלהם בגן. חברת שיאומי סירבה להגיב.

המעצב עצמו הגיב לעבודתו: "הושקעה יותר עבודה מאשר פשוט לעגל את הקצוות" אמר בסרטון שהוקלט מראש והושמע באירוע ההשקה". הארה אמר כי הוא חיפש את הצורה הטובה ביותר המשלבת מעגל וריבוע על ידי לימוד מקיף של שתי הצורות והחלת משוואות מתמטיות. התוצאה, לדברי המעצב, "יוצרת איזון מושלם בין השניים. בנוסף לשינוי צורת הרקע הכתום". המנכ"ל אמר כי הוא התרגש מההצעה של הארה וכי "הלוגו החדש משלב חשיבה מהפילוסופיה המזרחית".

מנגד היו אנשים שהגיבו ברשתות החברתיות אחרת. ואמרו שהסיפור מאחורי הלוגו החדש חשוב יותר מהשינויים בפועל. הם אמרו כי עלות העסקת המעצב היא כסף שהושקע היטב - לא עבור העיצוב עצמו אלא עבור כל תשומת הלב שהיא מביאה לשיאומי, באמצעות דיונים ויראליים ברשתות. "אתה חושב שזה הונאה של מאסטר יפני, בעוד שלמעשה הוא ניצל את כל הטראפיק באינטרנט וגרם לכולם לדבר על זה".

רשתות חברתיות שיואמי סמארטפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד