כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
'שומר החומות' - היום שאחרי

הרמטכ"ל כוכבי משנה גישה ומוביל קו קשוח מול חמאס והרצועה

אביב לוחמני: לאחר שהפסקת האש נכנסה לתוקפה, חושף פרשן צבאי בכיר: זה המועד שהצבא רצה לפעול בעזה, וזו התזה להמשך ההתנהלות מול הרצועה | וגם: הסיבה שכוחות הצבא יישארו דרוכים וערוכים לימי לחימה נוספים | בצה"ל מעבירים מסר "מה שהיה הוא לא מה שיהיה"

הרמטכ"ל כוכבי משנה גישה ומוביל קו קשוח מול חמאס והרצועה
הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי צילום: Miriam Alster/Flash90

סוף השבוע הנוכחי, היה אחד הרגועים שידענו בתקופה האחרונה, וזאת לאור הפסקת האש שנכנסה לתוקפה כש-2 הצדדים מעוניינים בה ואוכפים אותה.

אך עם הימשכות והתבססות הפסקת האש הפרשן הצבאי הבכיר יוסי יהושוע סקר הבוקר ( ראשון) ב'ידיעות אחרונות' את השינויים שהרמטכ"ל אביב כוכבי מעוניין להנהיג בתקופה זו.

לדברי יהושע, כוכבי הנחה את הצבא להמשיך במוכנות גבוהה לימי לחימה נוספים, וזאת על פי התזה כי כל רקטה שתצא מהרצועה תגרור אחריה אש ישראלית, אש שביכולתה להסלים שוב את המצב. ועל כן נדרשת מוכנות הצבא.

על פי הפרשן, הצבא המליץ לדרג המדיני כי החל מעתה צה"ל יתקוף כאמור על כל רקטה וכל בלון היוצא מהרצועה אל עבר שטחי ישראל. בניגוד למדיניות ההכלה הנהוגה בישראל.

עוד מעוניין כוכבי לדברי הפרשן הבכיר, להפסיק את ההכלה גם בתחום הכלכלי, והחל מעתה הכספים המוסריים לרצועה יעברו דרך הרשות הפלסטינית ולא דרך ארגון חמאס, וזאת לאור כך שהכספים ההומניטריים שימשו בעיקר להתעצמות החמאס.

יהושוע הוסיף וסקר את רצונו של כוכבי, הנחשב לסמן הלוחמני בקרב המנהיגים, לצאת למבצע שבועיים לפני שזה נכפה על ישראל עם הירי לעבר ירושלים, ביום חגה. בכך הודפים בצבא את הביקורת, כי צה"ל בעצם נתפס לא מוכן, כשהוא לא מזהה את הלך הרוח בחמאס. לטענתם, הצבא הבחין כבר כשכמעט הפסיד סינוואר בבחירות הפנימיות את שינוי הגישה של החמאס, והדרג המדיני הוא זה שמנע ועיכב את המהלכים.

אביב כוכבי שומר החומות עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד