כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אווירה מתוחה

יוסי דייטש: "הדרישה לסגירת ההר בגלל חמאס - טעות"

לאחר דיון סוער בנושא מאז הפסקת האש, נפתח הבוקר הר הבית לעליית יהודים | אמש דרש ח"כ משה גפני מראש הממשלה לסגור את ההר ליהודים | סגן ראש עיריית ירושלים: "אם האיסור היה מיושם כתוצאה מסעיף בהפסקת האש עם חמאס - זה ודאי לא היה בסדר"

יוסי דייטש: "הדרישה לסגירת ההר בגלל חמאס - טעות"
עימותים בהר הבית צילום: Jamal Awad/Flash90

בעקבות לחץ אדיר מימין לפתיחת הר הבית ליהודים, ההר נפתח הבוקר לטובת יהודים לאחר 20 ימים בהם העלייה נאסרה. משטרת ירושלים היא זו שמאפשרת את פתיחת ההר ליהודים, אך ההחלטה ניתנה על-ידי המשרד לביטחון פנים ועל דעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי שעה, הביקורים מתנהלים על מי מנוחות, ללא שום אירוע חריג, אך אווירת המתיחות ששררה במקום בשבועות האחרונים לא נעלמה.

עיתונאי הימין עמית סגל ויאיר שרקי פמפמו באולפן 'חדשות 12' בימים האחרונים כי הוכחה לניצחון ישראל על חמאס במבצע יבוא לידי ביטוי אם הר הבית יפתח ליהודים, לדבריהם אם ההר יישאר סגור  הרי שמדובר בהוכחה לניצחונו של חמאס.

אמש (מוצאי שבת), דרש יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני מראש הממשלה נתניהו להשאיר את ההר סגור ליהודים כדי לא להוביל להסלמה. לדברי גפני כל פוסקי ההלכה אסרו על עלייה למקום.

הבוקר, בתכנית הבוקר הפופולרית 'מנדי ביתאן' ב'כאן מורשת', אמר יוסי דייטש, סגן ראש עיריית ירושלים כי אמנם אסור לעלות למקום, אך אם סגירת ההר ליהודים היא כתוצאה מהסכם עם חמאס, מדובר במשגה: "הרי כל השאלה הייתה למה אסור לעלות להר הבית. האם בגלל שיש סעיף בהסכם הפסקת האש שאסור ליהודים לעלות להר הבית, במסגרת הסכם החמאס - כל אחד מאיתנו הוא נגד החמאס והוא לא יכתיב מה מותר לנו ומה אסור לנו. אנחנו צריכים לנהוג כפי שההלכה מורה וכפי שמורים לנו רבותינו - שאסור לעלות להר הבית. אבל זה ברור שאסור שזה יקרה בעקבות הסכם עם החמאס. לא הם יכתיבו לנו איפה ניכנס, לאן נלך ומה נעשה".

חגית עופרן מתנועת 'שלום עכשיו' הגיבה להחלטת ישראל לאפשר עליית יהודים לרחבת הר הבית: "בעיניי זו לא החלטה חכמה לאפשר לפרובוקטורים לעלות להר הבית. הביקורים של הקבוצות המאורגנות הם ביקורי פרובוקציה והפגנת ריבונות. הם עומדים מאחורי חלק נכבד מההתפרצות של האלימות והפגיעה המתמשכת בסטטוס קוו של הר-הבית. כדור השלג שהתגלגל מתחילת הרמדאן ועד להפסקת האש החל עם מה שמתרחש בהר ובעיר העתיקה. ביקורי היהודים בשטח ההר משמשים כגפרור להצתת מרקם היחסים העדין בין העמים".

הר הבית משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד