ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הלחץ מהמגזר עולה

רב בכיר בציונות הדתית: "נתניהו צריך לפנות את הכיסא"

בעקבות הפסקת האש עם חמאס, הרב דוד פנדל, מבכירי רבני הציונות הדתית וראש ישיבת שדרות, קורא לראשונה לנתניהו בראיון ל'בחדרי חרדים' לפנות את כסאו: "מתוך לויאליות לעם ישראל, זה מה שמתבקש" | בנוסף התייחס להליכה של בנט לגוש השינוי: "מאוד שמחים שהוא לא הלך בכיוון הזה"

רב בכיר בציונות הדתית: "נתניהו צריך לפנות את הכיסא"
הרב דוד פנדל צילום: באדיבות המצלם

לאחר שמספר רבנים מתוך המגזר הדתי-לאומי כבר קראו לנתניהו לפנות את מקומו, היום (ראשון) גם הרב דוד פנדל, ראש ישיבת שדרות ומבכירי רבני הציונות הדתית קורא לראשונה לראש הממשלה לעשות זאת.

"אני מאה אחוז חושב שבנימין נתניהו, מתוך לויאליות לעם ישראל, צריך לפנות את המקום ולהגיע להסדר", אמר הרב בראיון ל'בחדרי חרדים' ונימק, "הרי יש 65 קולות ימניים-דתיים".

עוד טען הרב פנדל: "אני חושב שנתניהו צריך לפנות את הכיסא שלו, זה מה שמתבקש. זה יכול להיות ברוטציה, אבל אם אין היתכנות לרוטציה - זה או זה בחירות חדשות, וברור שהוא צריך לפנות".

"אני כתושב הדרום רוצה לקרוא לבנימין נתניהו, לבוא להתייצב פה להסביר למה הוא לא גומר את העבודה. יותר מ20 שנה הוא היה ראש ממשלה, והוא לא הצליח להביא את הרוגע. זה כבר סיבה שהוא צריך לתת למישהו אחר", הוסיף.

הרב מנה עוד סיבה מדוע על נתניהו לפנות את כסאו: "המציאות מראה שהוא לא מצליח להרכיב ממשלה. אם זה או זה בחירות חדשות, ברור שהוא צריך לפנות את המקום. אם יצליח שיהיה רוטציה, אם לא אז לפנות את המקום למישהו מהימין. הוא יכול לכהן בכל תקפיד אחר".

"אנחנו מאוד אוהבים את בצלאל, ומאוד את בנט", צין הרב והתייחס למגעים של יו"ר 'ימינה' עם גוש השינוי, "אנחנו מאוד שמחים שהוא לא הלך בכיוון הזה. אני חושב שהוא כוח חיובי מאוד, שיכול ביחד עם כל הימין לשרת את עם ישראל, ולשרת את כל מה שקדוש לנו מבחינה דתית ותורנית".

"אני מסכים שבחירות חמישיות זו טעות. עיקר הקריאה שלנו זה לראש הממשלה ול'תקווה חדשה' - תגיעו להסדר! תשבו ותעשו מה שצריך. אם אין שום מוצא, אז ברור שראש הממשלה צריך לפנות את המקום", הוסיף.

בנוסף, התייחס להפסקת האש עם חמאס: "הפסקת האש הייתה ממש לא טובה לישראל. זה כמו שבאמצע ניתוח הרופאים בורחים. לא מובן. היינו צריכים, כמו שאמרו כבר, לראות משאיות שמוציאות קסמים מהאו"ם. אבל על פי כל העדויות נשארו שם המון קסמים".

לאחר מכן התייחס ליחס של ישיבתו למצב הביטחוני: "בישיבה שלנו הבית-מדרש, חדר האוכל והפנימיות ממוגנות, אז כך שהבחורים הרגישו מאוד שהם מחויבים להישאר. זה מה שהרבה מהם עשו. עכשיו אנחנו מבינים שיש תפקיד המשך, כלומר האש תופסק אבל אש של תורה וגבורה צריכים להמשיך בעיר".

"זה התפקיד של חבר'ה צעירים שירוממו את כל המצב הרוח. חשוב לי להדגיש שעיקר התפקיד שלנו בעיר - זה ללמוד הרבה תורה, ללמד הרבה אותה ולחנך את הדור הבא. זו המשימה שלנו והתפקיד שלנו", סיכם.

הציונות הדתית נפתלי בנט איילת שקד בנימין נתניהו שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד