י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יחד עם שכירי חרב

נחשף: המדינה ממנה קיבל חמאס סיוע צבאי

בכירים לובים הפנו אצבע מאשימה כלפי טורקיה, קטאר ואיראן בשל תמיכה בקבוצות אסלאמיות קיצוניות שמנהלות קשרים עם חמאס. עוד נודע כי אנשי ארגון הטרור עברו אימונים בלוב יחד עם שכירי חרב מסוריה

נחשף: המדינה ממנה קיבל חמאס סיוע צבאי
אנשי חמאס ברצועה צילום: Atia Mohammed/Flash90

חמאס השתמש בסבב הלחימה הנוכחי בחימושים, בטילים, בידע טכנולוגי וברכיבים מסוימים של טילים ומשגרים שהוברחו לרצועת עזה דרך לוב, כך מסרו היום (שני) מקורות מודיעין בכירים בצבא לוב ל'ישראל היום'.

הבכירים הלובים הפנו אצבע מאשימה כלפי טורקיה, קטאר ואיראן שניצלו את המצב הביטחוני הרעוע בלוב כדי להעביר דרכה אמצעי לחימה וטכנולוגיה עבור ארגוני הטרור ברצועת עזה. לטענת הבכירים הלובים, מדינות אלו מממנות ותומכות בקבוצות אסלאמיות קיצוניות בלוב ואלה בתורן ניהלו מגעים וסחרו עם חמאס בנשק ותחמושת וגם בהעברת ידע רקטי ואחר.

עוד נודע כי אנשי חמאס קיבלו אימונים והשתתפו בקורסים בלוב יחד עם מיליציות ושכירי חרב אשר הובאו ללוב מסוריה וממקומות אחרים על ידי טורקיה ואיראן ובתמיכה כספית קטארית. זאת, כאשר כל מדינה פועלת בנפרד מול ארגוני האסלאם הקיצוני בלוב.

בנוסף נודע כי בישראל גילו שחלק מהידע וייצור האמל"ח של חמאס הגיע מלוב דרך הים וגם דרך ההברחות מלוב למצרים ולסיני ומשם לרצועת עזה.

עוד אמרו מקורות ביון מערביים כי ישראל מתאמת עם ארה"ב ואירופה את מניעת התמיכה של טורקיה וקטאר בקבוצות קיצוניות בלוב, בדמות האחים המוסלמים ומפלגות קיצוניות אחרות. זאת, על ידי יצירת מנגנון פיקוח הדוק על הזרמת הכספים לתוך לוב באמצעות בנקים בינלאומיים ופיקוח הדוק של האמריקנים שמעוניינים להדוף כל ניסיון של מעורבות טורקית במדינות צפון אפריקה.

חמאס לוב טורקיה עזה איראן שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד