י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
בדרך לממשלת שינוי?

הפיתוי המרכזי שהציג נתניהו לבנט סופג מכה

הבוקר מדווח כי בכירים בליכוד סיכמו בניהם על התנגדות לשריונם של חברי ימינה במפלגה במידה ונצא לבחירות חמישיות. ההצעה לשריון ימינה הגיעה ככלי פיתוי של נתניהו לבנט כדי להכשיל את המגעים עם לפיד

הפיתוי המרכזי שהציג נתניהו לבנט סופג מכה
נפתלי בנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחד מכלי הפיתוי של נתניהו מול בנט ומפלגתו הוא סדרת שריונים בליכוד שהובטחה ל'ימינה' במידה ולא תחבור לגוש השינוי וישראל תצא לבחירות חמישיות.

הבוקר (רביעי), נדמה שההבטחה של נתניהו לבנט עובדת בפני מבחן משמעותי כשבכירים בליכוד סיכמו בניהם על התנגדות למהלך מחשש שהשריונים בליכוד לימינה יפגעו בחברי הסיעה שיידחקו לאחורי הרשימה וייפלטו מהכנסת, כך מפרסמת דפנה ליאל ב-N12.

נכון לאתמול, לנפתלי בנט יש ארבעה ח"כים בימינה שתומכים בו ובנטייתו ללכת על ממשלת שינוי. כזכור, את עמיחי שיקלי הוא איבד ואיילת שקד עדיין פועלת להקמת ממשלת ימין. עידית סילמן וניר אורבך המתנדנדים חזרו לצד שלו. ייתכן אף שאורבך, שלא ירצה להיכנס לממשלת שמאל, יתפטר כדי לא להפיל לבנט את הסיכוי לממשלת שינוי.

בתוך כך, אתמול פורסמה טיוטת ההסכם בין יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ויו"ר 'ימינה' נפתלי בנט, שנכתבה רגע לפני מבצע 'שומר החומות'.

על פי הטיוטה שפורסמה ב'חדשות 12', שני הצדדים, שהיו אז לקראת הרכבת ממשלה, סיכמו על מספר נשואים אשר יכולים לפרק את הקואליציה אם תקום, בניהם גם נושאי דת-ומדינה, אשר ישפיעו על האפשרות שהחרדים היו מצטרפים לממשלה.

"תקודם חקיקת חוק גיוס במתווה משרד הביטחון, כך שגיל הפטור יעמוד על 21", נכתב בנושא חוק הגיוס, ובנושאי דת-ומדינה סיכמו: "הממשלה תקדם הסדרות בנושא הגיור, מתווה הכותל ומערך הכשרות".

בנושא המדיני הצדדים הסכימו שלא להסכים: "הממשלה תפעל לביצור הביטחון הלאומי של ישראל ולשמירת ביטחונם של כלל אזרחי המדינה, זאת לצד חתירה מתמדת לשלום. בתחום המדיני יש להימנע ממהלכים חד צדדיים".

"תקודם באופן מיידי חקיקה המגבילה כהונת רה"מ לשתי קדנציות – 8 שנים מינימום", סוכם על חוקי התעשייה, אותו ניסוח שבנט הצביע נגדו השבוע בוועדה המסדרת.

בימינה הגיבו לפרסום אודות הטיוטה וכתבו: "העבירו לכם טיוטה מומצאת. בדת ומדינה הוסכם על מתווה נסים בגיור ותחרות בכשרות - שאר הפרסום מוטעה. ימינה סירבה לחוקי נתניהו, ואכן סוכם על חוק הגיוס במתווה משרד הביטחון".

נפתלי בנט מפלגת ימינה הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד